Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

Framgång för speldjävulen

Av anders andersson - 18 maj 2016 21:04

Helgen var intensiv med Liseberg i 2 dagar med vårt flicklag i innebandy (03-06). Flickorna och Bo Melker sprang mellan åkattraktionerna medan Patrik och Maria strosade runt och jag la en del pengar på hjulen. Hade vunnit 2 priser innan jag och Patrik åkte till vandrarhemmet och checkade in gänget. Påväg dit träffade vi Majas föräldrar och när vi skulle åka från parkeringen så märkte dom att jag hade punktering. Patrik och Tomas bytte däck åt mej :) Stort tack för det. 


Väl på vandrarhemmet strulade kortet som jag skulle betala med, så Patrik var en räddande ängel än en gång. Vandrarhemmet var fint och trevligt och sängarna sköna.


Tillbaka till Liseberg så vann jag i rask takt 2 stjärnvinster till och en liten. Tjejerna hjälpte gärna till att bära dessa vinster till resturangen där vi skulle äta. Cher beställde 11 kycklingtallrikar till oss och sa sen "pappa betalar" och pekade på mej som stod efter alla ungarna :). Eftersom ungarna ville se Eurovisionfinalen så bestämde vi oss för att samlas 19.50 och avsluta med Kållerado. Fick lov att åka 2 gånger så att alla tjejerna fått åka med mej varsin gång. Andra resan blev jag riktigt blött. Mellan maten och Kållerado hade jag hunnit vinna en stjärnvinst till och en mellanvinst.


Sebben fick ett besök och jag lämnade en kasse godis och lite kläder till honom, tjejerna (och föräldrana) fick komma till mitt rum och ta 2 saker var ur alla mina vinster. Innan vi skulle sova så gick jag runt till alla rum och råkade ha sovmasken på mej och skrämnde upp dom rejält

 


Tyvärr hade vi bara en sovmask på mitt rum och min rumskamrat hade bestämt sig för att vara skogsarbetere större del av natten. Efter frukosten så åkte vi tillbaka till Liseberg. 3 stjärnvinster senare och 2 små som jag gav bort till ungar som inte vann något så var det dax att åka hem. Ena stjärnvinsten var en stor kanin som nu sitter i soffan bredvid mej. Hemresan blev lugn då resten av bilen sov. Godiset är nu nästa slut då släkt och vänner har fått lite grann.


Hemma knappt ett dygn och avresa mot Örebro och sen tåget till Stockholm. Efter ett kort möte så åt jag på Feca resturangen innan jag begick mej till Krukan för att spela lite poker. 900:- kostade det för de som ville vara med och kvala till Mästarnas Mästare, första priset innehöll även ett paket till cashgamefestivalen på Malta 8-12 juni. Det blev tillslut 28 deltagare med 22000 i startstack. 


Turneringen började bra, vann första potten och tog några små på det, men sen missade jag drag och hade nästbästa handen flera gånger. När vi var 20 kvar och blev 2 bord så hade strax över 8000 kvar. Lite senare ställer jag efter flopp med 6500 kvar och lyckas dubbla med en triss i 4or. Nu börjar korten komma och jag lyckas bygga upp till ca 30000 innan jag slår ut en deltagare med en rivrad stege. En mycket sympatisk kille som hade mycket marker när han kom till vårt bord, blev utdragen ett par gånger innan han och jag springer in i varandra. Otur nog för honom får han smaka på flytasons enorma tur och blir utrivrad då jag får bättre tvåpar när A landrar på bordet. 


Lagom till finalbordet har jag seglat upp som chipleader tillsammans med en engelsktalande yngling som tydligen frös då han hade en stor filt på sig. Slaskar bort endel på dåliga bluffar, framförallt till bordets enda tjej. Som jag alltid sagt så har jag svårt att spela mot det motsatta könet, de är för duktiga. Lyckats hålla mej topp tre och vid fem kvar är vi på bubblan. Betämmer att ge bubblan 1000:-, 800:- från ettan och 200 från tvåan. Filtmannnen är då chipleader Tjejen (Isabell) 2a och jag 3a. De två övriga har mellan 40-60000. Chipleadern 200000, Isabell runt 160000 och jag 158000. Efter en bra stund så går en av lågstackarna allin med 27000 och Isabell synar och drar ut med träffat bottenpar. Fyra kvar får jag AK spader och höjer rejält, Filtmannen går allin och jag blixtsynar som jag alltid gör utan att tänka mej för. Han viker upp QQ och jag säger "då räcker det med en kung". Första kortet på bordet är hjärter kung och resten av brädan blankar och jag blir en gigantisk chipleader.


Några händer senare åker Filtmannen ut mot den andra lågstackaren som sa att nu fick han mera pengar till blöjor.


Isabell slår sen ut blöjmannen och vi är Heads Up. Hon leder lite och har ca 350000 av de 616000 som är i spel. Hon vill så gärna till Malta säger hon och jag frågar om hon vill göra en deal där hon får Maltapaketet och jag får resten. Hon säger nästa ja, men frågar sen dealern om man får göra så. Vi får göra det, men hon vill spela lite till. Vi spelar en lång HU och jag har tagit ledningen med typ 420000-190000 när jag får A9 ruter. Blindsen är 10000-20000 och hon höjer (vilket hon sällan gör) och jag agerar än en gång för snabbt och säger allin. Hon rycker till och fumlar med korten och säger call med AK. Hon tar nu ledningen och jag är nere under 100000 när jag lyckats sätta mitt första färgdrag för kvällen och dubblar. Börjar bli lite mer aggresivare då jag ser när hon träffar och att hon blir tyst så fort hon får bra kort. Frågar henne igen om hon vill deala när jag leder lite men hon vill fortsätta och hon får fråga en gång till, tvekar och säger tillslut nej igen då hon vill ha lite pengar oxå. 


På blindsen 20000-40000 så höjer jag till 80000 med Q8 och jag har ca 450000 av 616000 marker och får efter tvekan syn. Floppen är AQ10 och hon ställer allin. Eftersom hon inte höjde pre så tror jag att min hand kan leda och jag säger syn. Hon vänder upp 10 5 med träff på 10an. turn är en 5a och hon tar då ledningen......men flytason avgör efter nästan 2 timmar HU med ett förlösande A på rivern :) Maltapaketet, 4000 plus och en plats i Mästarnas mästare där vinnarnen får ett Las Vegas-paket med WSOP-Main. 


Sjukt bra spel nästa hela turneringen, men jag måste försöka lugna ner mej och inte betta så snabbt. En bra träning inför Vegas-resan 14 juni.


Tisdagen förlades till Kansliet och 3 mötet och trevlig lunch med 2 kollegor. Träffade Björn G och surrade lite innan tåget mot Örebro och bilresan hem. Väl hemma, trött och glad så sov jag 12 timmar och gumman väckte mej när hon kom från jobbet vid 14. besökte mamma och sen Philip innan jag skulle kolla lite på TV. 3 timmar senare vill gumman att jag ska vakna så vi kan äta.....God mat och lite UNO på det. Behöver jag säga att jag vann även UNO?


Mästarnas mästare avgörs på lördag i Stockholm och det kommer vara 55 som kvalat in, jag tog plats 54 på mitt första försök :) NU ska jag sondera terrängen och kolla om någon vill åka med upp på över helgen till Stockholm och spela lite poker. Fredag är sista chansen att vinna plats i Mästarnas mästare och pålördag går det annars en annan turnering parallelt. 


% försäljningen har stannat av och nu med 3 veckor kva till resan så har jag en del kvar på event 27 som är Senior 50 + turnering, ca 10% kvar på event 46 som är en bountyturnering och drygt 30 % kvar på crayzy 8 som är event 54. Förhoppningsvis vinner jag Mästarnas Mästare på lördag och då finna  det % att köpa på main oxå :)


Önska mej lycka till på lördag


/ason


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards