Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Mår gött nu

Av anders andersson - 1 juni 2016 15:46

Värmen gör gott åt min kropp och ingen av mina nära och kära ligger förnärvarande på sjukhus. Våren har varit tung med att både mor och far i omgångar fått hämtats i ambulans och man själv inte hinner med att känna hur man själv mår.


Just idag så mår jag kanon och spänningen inför resan till Las Vegas stiger för varje dag, men mycket ska hinnas med innan resan ska till. Första anhalten är födelsdagsfirande hos Lena ikväll, sen bär det av till Karlstad i morgon och sedan vidare till Glava och scoutmöte för asylsökande. 


Helgen bjuder på jobb i och med förbundsledningssamling på vackra Ransberg fredag-måndag. Under helgen kommer oxå båda grabbarna hem, Seb från Göteborg och Robin har varit i Eksjö och hälsat på en kompis. Ska bli gött å ha hela familjen hemma samtidigt.


På onsdag blir det heldag med mamma på sjukhuset då hon ska på två återbesök och provtagning, på kvällen så blir det poker om vi får ihop folk som vill spela sviten. Sviten är nog det roligaste av alla kortspel, men ett fenomen som än bara finns i norden och Tallin.


Torsdagen går åt att fira brorsdottern Ida som tar studenten och på fredag så går mitt gudbarn Moa ur 9an. Känns som tiden kommer flyga fram den närmsta veckan


SM-kval på lördag blir en liten försmak på vegas-resan och jag hoppas redan nu knipa åt mej en biljett till höstens SM på Malta. 


Söndagen hoppas jag kunna dra ihop en loppis för att få lite mer i kassan till Vegas, om jag hinner rensa bland mina saker. B.la så ska jag göra mej av med min golfutrustning som bara samlar damm nu.


Måndagen blir det lite jobb och att packa innan jag på tisdag ska ta mej till Örebro och bussen mot Arlanda.


Gissar att både jag och Kjell kommer spela 19.00 turran på Stratosphere samma kväll som vi landar :) 


Nästa blogg kommer nog på söndag eller måndag, ni som köpt andelar kommer att kunna följa mej i den gruppen för %-köpare på FB direkt i från bordet när jag spelar eventen. 


Just nu väntar vi bara på att kl ska bli 17.00 så vi får gratta Lena och sen blir det grillning :)


Må gött i stugorna


/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards