Direktlänk till inlägg 24 juni 2016

Vindarna vänder

Av anders andersson - 24 juni 2016 13:51

Äntligen hittat kudden efter en lång dag. Två dagar sen Kjell åkte hem, innan han åkte hem hann vi med att komma i pengarna båda två på Luxor, jag vann och Kjell trea. Dagen efter kommer jag fyra på Luxor-turran och börjar tro på vändningen. 


Spelet haltar fortfarande och på onsdagen spelar jag bara en turnering, åker ut tidigt. Torsdagmorgon ringer jag några samtal innan turneringen på Luxor, åker ut först av alla och börjar vandra genom hotellen efter strippen. Betsämmer mej för att testa en deepstack på Rio, 15000 i start och 235 dollar i inköp. plötsligt börjar spelet stämma och jag lyckas snabbt öka min stack. 989 startande och 149 priser. Drygt 32000 i första. Vinner varje pott jag synar allin och även när jag är allin de första timmarna.


Efter tredje pausen närmar vi oss pengarna och bubblan varar bara en hand. Tittar in i AJ när chipleadern har höjt och bestämmer mej för att ställa (är short). Tyvärr har han hittat QQ och brädan blankar. Jag slutar som 133 och får 353 dollar. Åker ner till hotellet och sätter mej vid texas mot dealer. När jag förlorar två händer i rad brukar jag öka insatsen och när jag vinner så sänker jag igen. Satsar vanligtvis 5-5 och 5 på tripps. Nu satsar jag 10-10 och 5 på tripps. Får 8,10 hj, floppen Jhj, Qhj X, turn 9hj. Jag får min tredje straight flush på en vecka och det betalar 700 dollar. 7 timmar poker gav 353 dollar, 1 timme vid detta spel gav 700.... Spelar 5 timmar till och växlar ut 600 i vinst.


I morgon blir det sovmorgon och ev spelar jag deepstacken i morgon oxå.


Glädjande nog har jag i år träffat mina favoritservitriser Chrystel och Christine. Förra året så missade jag dom. Kul att se hur de spricker upp i ett brett leende när de ser mej. Jag vet att det är bara mina pengar de vill åt så jag dricksar dom ordentligt.


Nu ska jag försöka sova några timmar innan buffen och sen kanske lite poker och kanske en stragiht flush till. 



/ason


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards