Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

Upp å ner

Av anders andersson - 4 juli 2016 23:04

Vegas exploderade i går i fyrverkerier och det höll på i timmar kändes det som. Lite kul att de firar inför självständighetsdagen. Man ser lite fler kläder med flaggan, text eller färgerna från flaggan. Mitt första besök i Vegas 2011 så landade vi den 4/7 och tyckte de firade dagen dåligt. Mycket folk ute men få festligheter. Nu vet jag bättre :)


Träffade min absoluta favorit Vegastjej i förrgår, Betsy, hon berättade att hon hade pratat om mej med sin vänninnan samma morgon. Satt bredvid henne på Stratosphereturran och hon bubblade av livsgläjde :) Träffat henne alla år utom ett här borta och hon skiner som en sol när hon ser mej. Åh Anders säger hon och berättar hur kul det är att se mej. Betsy är mellan 75-85 år gammal och en riktig krutgumma. Träffar även några svenskar och en säger, "var tvungen att komma fram å hälsa, kommer ihåg dej från två år sen". Ökänd även i Vegas.


Gårdagen var en tråkig dag, fick en riktig djup dipp och låg mest på rummet å kollade på TV. Åt på Roxys för första gången på detta besök och tog då oxå min första burgare, blev en till idag :). Kollade mina poäng på spelkortet och märkte att jag hade en biljett till ett slotsturnering som pågick. Spelade på maskin 4 och fick 3800 p. Vinnaren hade över 8000, de tävlar verkligen i allt här. Besökte även Donken för första gången, men köpte bara en dricka att ha upp på rummet.


Dagen började med att jag väcktes av gumman som varit och kollat lägenhet inför skolan i höst. Skönt att höra hennes röst och vi pratade faktiskt en gång till idag. Ringde sen till Sebben som fyller år på onsdag och kollade om de planerat något. Lördag ska de fira honom och jag är glad att de tar hand om "lillen" när jag är borta. Tänk att på onsdag är jag inte tonårsfarsa längre!!!. 


Många stödjande och värmande ord har strömmat in i natt från vänner och jag känner mej mer uppåt idag. Min brors döttrar har skickat sina shopping önskningar till mej så i morgon blir det Victoria Secreet och köpa underkläder. Vad gör man inte för de sina :)


Annars är det en lång väntan på main event och jag åker nog upp till Rio på fredag och anmäler mej, troligen till 1A eller så blir det 1B. Sålde inatt ännu 1% och är uppe i 13 % nu. Siktar på att nå 20% åtminstonde, 50 % som mest dock. Nyfiken? kontakta mej på FB eller 0730-971528.


När jag kollade spelkortet så hade jag nu 60 dollar att äta för och det räcker i alla fall till nästan 5 buffér. Går ingen nöd på mej direkt, men spelkassan tog slut tidigare än beräknat. Sen kostade ju kvalet till main 575 dollar och det grävde ett djupt hål i pluskan. 


Dagen idag blir nog mest driva omkring lite och kolla uppe i tornet på hotellet (faktiskt inte varit uppe än i år).


Hoppas ni alla mår bra/kram Ason


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards