Direktlänk till inlägg 9 juli 2016

Många tankar i huvudet

Av anders andersson - 9 juli 2016 05:55

Sakta vaknar Sverige upp och idag har många tankar vandrat hemåt och vad komma skall. Denna resa i år gjorde jag framförallt för att det kommer bli stora förändringar i mitt liv från hösten. 


Efter sommaren återvänder Sebben till studierna i Göteborg, otroligt hur mycket jag saknar denna grabb emellanåt. Han har även fått turen att inte likna sin far så mycket till utseendet. Sportintresset har vi dock tillsammans, poker spelar han oftas bättre än far sin oxå. Kanske har jag något kvar att lära honom.


1 augusti flyttar dessutom sambon till Grycksbo och ska börja studier i Falun, kommer bli tufft på hemmaplan då hon oftas får hålla reda på både mej och Robin. Vet dock att detta är en stor chans för henne att göra något annat och att hon stannat i Lesjöfors i 12 år är egentligen otroligt. (får hoppas att det är jag som fått henne att stanna så länge).PUSS och LYCKA TILL TOWA <3


Störste grabben har dock inte haft samma tur som lillgrabben, pappas utseende och samma tur med sjukvården. Nu ska han dessutom bo själv med mej i höst. Hans höftoperationer har tärt på grabben, men både han och jag kämpar med att hålla humöret uppe. I höst ska Robin få en ny höftled, då de andra operationerna inte fallit rätt ut. Enda fördelen är väl egentligen att vi har varandra (stackars grabb)


Som om inte detta vore nog så ska jag själv göra 2 operationer i höst. Den ena är en operation i munnen för att laga alla mina tänder, mitt problem är att jag alltid spyr på tandläkarna så de måste söva mej. Sist såg jag ut som en fotboll när de var klara. Blir nog inte annorlunda nu.


Min andra operation är en magoperation, mycket pga mina problem med protesen i höften som gör att jag inte kan röra mej så mycket och har svårt att gå ner i vikt + att jag älskar glass och onyttig mat för mycket. Folk runt mej är orolig för mej och denna operation, men det är en chans för mej att få ett bättre liv och bli rörligare.


Allt detta har jag försökt förträngt så länge det går och när jag snart ska åka hem får jag ta allt steg för steg när jag kommer hem.


Har precis bestämt mej för att spela Main event på söndag kl 11.00 Vegas tid, det vill säga 20.00 Lesjötid, lördagen kommer jag åka upp till Rio och kolla på dag 1A och sen anmäla mej till dag 1B. Kanske spelar jag någon av deepstackarna (185 eller 235) när jag är där. 23 % är sålda till main och jag kommer låta de som vill köpa in sig fram till 18.00 Svensk tid på söndag. 850:-/ % eller 5 % för 4000:-. Om man vill ha flera % så får man höra av sig. Jag är förhandlingsbar ;). För att % ska gälla så ska pengarna betalt inna turneringen startar. Swish 0730971528 eller swedbank 8381-6 403296540-4. 


Hoppas å tror att förra årets erfarenhet ska ta mej längre. De två sista timmarna i dag 2 förra året var stendöda och därtill en fruktansvärd utdragning. Första dagen så ägde jag bordet och gjorde få fel och så även halva dag 2. Var kul att sitta med 3 stora pokerproffs den dagen och känna att man visste hur man skulle spela. Vid bordbytet hamnade jag bara med småstackar som gick all in hela tiden och när jag väl synade så blev jag utdragen. 


Ser framemot söndagen och att än en gång få spela Main event. Tack alla för ert stöd där hemma både ekonomiskt och hejarop. Hoppas det komma ta mej längre och att min hemresa måste bokas om ;)


Må gött/Kram Ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards