Direktlänk till inlägg 9 april 2017

Känner mej Futtig

Av anders andersson - 9 april 2017 13:36

2017 har varit ett omvälvande år hittills, både runt mej men oxå i världen.


Mina problem känns så futtiga när det bombas med kemiska vapen i Syrien, lastbilar och bilar kör ihjäl folk med vilje både i London och Stockholm, buss kör i diket utanför Sveg och 3 unga dör. Överallt läser man om oroligheter och våld, det verkar inte finnas någon hejd på bedrövelsen.


Varför kan folk inte bara vara snälla och ta hand om varandra? En kram, ett leende eller bara lyssna på när någon behöver prata. Stockholmarna vissade stort hjärta i fredags och hela helgen där folk skjutsade hem de som behövde, bjöd på mat och erbjöd sovplatser. Det finns hopp för mänskligheten <3


De futtiga problem jag själv har är stora för mej och jag lider väldigt mycket av att tjuvarna togmin bil och massor med saker av mej  i februari. Bilen var kanske inte den bästa men den tog mej från A till B och försäkringsbolaget har ännu inte "hunnit" behandla mitt ärende än och jag står utan bil i ett jobb där jag reser mycket. Hade banne mej gått mycket fortare om de aldrig hittat bilen, nu ska det utredas och skickas papper m.m innan de kan ta beslut. Helmia har meddelat att de kan laga upp bilen för 82000:- och det lär ju inte hända. Eftersom jag ersatt del grejer så räcker nu inte pengarna till någon bättre begagnad bil. Ibland blir jag så trött på livet, men samtidigt så skojar jag bort det, för syvende och sist så är det bara grejer som försvunnit. Stort tack till Nyborg som lånat ut sin bil till mej i över en månad. Nu står jag utan bil från i morgon och jag får väl lifta till jobbet.


Kanske man skulle ge sig ut å leta pantburkar för att få ihop till en bil, går nog fortare än att få besked av försäkringsbolaget. Jobbade lite extra i början av året för att få en buffert och testa på ett annat jobb så jag skulle slippa resa så mycket, men jag passade inte för jobbet och fick sluta. Den buffert jag lyckades bygga upp är nu som bortblåst.


Positiva vindar sveper oxå förbi ibland. Det går bra för Sebben i Göteborg och han har lite extraknäck bredvid skolan, Towa kämpar på med skolan i Falun och Robin har fått praktik på förskolan i Lesjöfors och verkar trivas där. För egen del har jag kommit under 105kg efter min operation och kroppen mår lite bättre om än inte riktig bra. Har minskat mina uppdrag och försöker fasa ut mej på flera plan just nu för att orka med.


Nog med gnäll, nu ska jag ut å samla burkar :) Ta hand om er och världen behöver mer kramar så dela med er av KRAMAR.


Varma Värmlänska Kramar till er som vill ha <3 /Ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Skapa flashcards