Alla inlägg under oktober 2012

Av anders andersson - 2 oktober 2012 01:04

Söndagen började med poolen efter att ha sovit drygt 1,5 timme. Molle och jag kollade affärerna på andra våningen och sen åt vi pizza. Slöade och sov lite på eftermiddagen innan 7 turran, alla 7 spelade och 4 av oss fick köpa in oss igen efter både dåligt spel och sjuka utdragningen. Daniel verkar ha kommit igång med sitt spelande och efter sjuk hand med 77 mot AA där han träffar 7 på flopp och A kom på turn så dök sista 7an upp på river och han blev riktigt chipstinn. Dealen vi spelare har är 50% till den som kommer i pengarna och resten delar på 50%.


Både jag och Daniel jobbar oss till finalbordet bland 58 spelare, vi ligger bland de sista och 6 får priser. Jag tripplar med AJ mot QQ och 55, A kommer på flopp :) 8 kvar frågar de om dubbla bubblepriser igen , men chipleadern säger nej och jag känner att historien upprepar sig från gårdagen. Dock är korten med oss och 8an åker och sen görs det upp om bubblan. Spelet spidas upp lite och både 7an och 6an åker innan det är Daniels tur att få lämna som 5a, 162 dollar, (13 dollar var till oss andra). 4 stycken kvar så spelade vi några händer, Sjöö och Daniel köpte in sig i 11 turran och jag tänkte göra det samma om jag åkte innan 12. Ligger sist när de föreslår en deal som ger oss 539 dollar var och jag gick med på det :) Mina "spelkompisar" får 42 dollar var från min pott. 


Kastar mej in i 11 turran och åker ur nästan lika fort då jag springer in i AA först sen träffar jag triss mot kåk....


Daniel är dock het och kommer i pengarna igen. turran avslutas med en 3 vägs allin där den med mest marker vinner utan att någon av händerna träffar. Daniel blir 3a och får 188 dollar. Sjöö och jag hade 25% var i honom och får 45 dollar var.


Spelar bort 200 dollar i Texas mot dealer innan klockan är 5.30 och jag drar mot sängen. Telefonen ringer halv 10 och det är Sebben. Pratar med honom innan jag dra till poolen. Badar lite innan jag och Nizze spelar 11 turran. Spelar dåligt och åker snabbt ut, Nizze åker som 14e och vi går och packar lite innan resan hem.


Uppgraderar mitt spelkort till Orange :) Har 22 dollar att handla på i Gift shopen för. Betalar hotellet och sen köper jag lite smågrejer i gift shopen.


Nu är vi på väg till Buffén för att äta och sen blir det 2 turror på det vid 7 och 11. Ska försöka vara vaken till flyget går 08.30 i morgon bitti. Resan har varit fantastisk, men det ska bli skönt att komma hem till familjen och vardagen igen. Alla 7 är sugna på att åka tillbaka till Vegas igen och det är gött att alla verkar så nöjda med resan.


Sammanfattningen på mitt pokerspel och annat kommer jag säkert skriva om när jag sitter i fotöljen hemma på Nybovägen......Om jag har framgångar i kvällens turror så kanske ja hinner skriva en blogg till innan hemresan :)


HUNGRIG så  nu drar vi ner till maten :)


/ason

Ovido - Quiz & Flashcards