Alla inlägg under maj 2014

Av anders andersson - 15 maj 2014 14:04

Mycket resor i jobbet gör att tiden rusar fram innan Vegasresa (30/6) 

Närmsta veckan ska jag till både Stockholm och Varberg och sen på fredagen till Karlstad på sjukhusbesök.

Innan resan ska jag även hinna med 2 läger och ett dagkoll på 3 dagar :)


Vårens turror på klubben är tillända och pokern där kunde gått bättre. Ligger precis utanför finalplats just nu med många duktiga pokerspelare efter mej som jagar. 4 omgångar i höst kvar att klättra på. Min äldste grabb Robin tog sin första pengaplacering vid förra turra med en andra plats och det värmde fadershjärtat. Varnar dock för när/om yngste grabben börjar spela. Sebben är lite vassare än både mej och Robin vill jag påstå och dessutom född med dubbelt så mycket tur som mej.


Annars har jag varit iväg och spelat en turra i Lindesberg som gick bättre, vinst vid första försöket bland 15 deltagare :) Behövde verkligen den framgången. Hinner med att spela en turra i Karlskoga innan avresan och hoppas kunna briljera där oxå :)


Det enda som stör uppladningen är min förbannande kropp. Nervskadan spökar och ska på kontroll den 23e, Nu har även höger höft börjat krångla sista vecka och det är väl egentligen inte så konstigt när den fått ta alla smällar som vänsterhöften fixat till. 


I Vegas ska jag försöka kvala in till WSOP-mainevent och vill gärna ha hjälp med den möjligheten av några av er speltokiga där ute. Min tanke var att kvala på 2 st 1060 dollarskval och sälja bort 50% i dessa kval. Om jag lyckas i första kvalet så spelar jag en annan turra som samtliga satsare är med på. 1 av 10 når WSOP i det kvalet.

Varje andel kommer kosta 150 :- och då följer andelarna med till WSOP om jag lyckats kvala in. Först till kvarn gäller :) Hoppas ni vill ge mej chansen att uppfylla min dröm att spela mainevent :)


Nu ska jag snart flänga iväg på mitt jobb igen, denna kväll blir det Örebro (igår var det Fagersta). Må så gött ni kan därute. 


Kram Ason








Ovido - Quiz & Flashcards