Alla inlägg under juni 2014

Av anders andersson - 28 juni 2014 18:53

Har idag avslutat ett äventyr, med läger på Ransbergs Herrgård. 14 mammor med sina ungar har fått prova på lägerlivet och mött några miljoner KNOTT under veckan. Lägerveckan med Bojen är höjdpunkten på alla arbetsveckor som jag har och ser redan framemot nästa sommar och förhoppningsvis ett bojenläger igen.


Väl hemma så har jag gjort några måsten, tvättat, delat ut pengar från Figgefonden, träffat alla mina bröder, en sväng till moder och Hasse. Sista packningen ska göras i morgon när tvätten torkat, annars börjar jag känna mej redo att åka mot Stockholm och sen vidare mot Las Vegas.


21 dagar värme ska gör gött i en sliten kropp :). Andelarna går åt så smått, men det finns ännu ca 10% kvar att köpa till mitt mainkval. 


Pratade med Nizze igår och suget att åka höjdes med 100% och snart ska jag kolla med FredN när vi ska åka till Stockholm via Kyrksten för att övernatta. Tidigt måndag morgon så lyfter planet med 4 förväntasfulla Lepokare. Mitt ressällskap är 3 härliga vänner. Eero från Hällefors kommer äga med sina A4 och lugna lite tysta FredN kommer nog rensa flera Amerikaner på deras sista marker :)  Nizze gör sin 10e vända till Vegas och är veteranen bland oss, kanske den bäste pokerspelare av oss till och med. Själv siktar jag på att kvala till Main och mitt andra mål är att vinna en turnering i Lass Vegas. Kvalet kommer jag nog spela 3e eller 4e juli.


Ska försöka blogga varnnan dag då Wifi är dyrt på hotellet. Följ oss gärna och kom oxå med kommentarer och hejarop :) Och ni som köpt % i mitt kval: Jag ska förvalta era pengar så gött jag kan.


Viva las Vegas/ason


Av anders andersson - 10 juni 2014 20:45

Om jag hann skulle jag börja nerräkningen till Vegasresan, men allt går så fort nu och jobbet slukar det mesta av tiden.

Tur att det är roliga saker i jobbet som tar den tiden :)


Innan resan ska jag hinna med läger 14-15/6 på Ransberg, dagläger 16-18/6 i Karlstad, möte med Bojen 18/6 i Göteborg. Midsommarfirande 19-21/6 i Rättvik, Fira Sebbens 18e födelsedag 21/6 (han fyller när jag är i Vegas). 23-28/6 Bojenläger på Ransberg. Pust!!!!


29/6 åker vi till Stockholm och den 30/6 lyfter vi mot Vegas via Schwiez och stannar i 21 dagar.... Ska bli så undebart. Vi bor på Stratosphere och förhoppningsvis så kvalar någon av oss in till Main event på WSOP.


Andelsförsäljningen går sådär, kanske är det för lång tid kvar eller så tror för få på mina chanser.

150:- för 1% i kvalen till WSOP, säljer 50% och har nästa nått halvvägs. Kommer försöka kvala 2 gånger för så ni får 2 chanser för era %. Om jag skulle kvala in genom "Nätet" så kommer jag ändå kvala på plats och om jag lyckas så kommer era % leva vidare i WSOP och min vän Nizze spela på ena platsen.Givetvis kommer jag blogga om både kvalet och allt annat vi gör i Vegas :)


Sugen på andelar? hör av dej till mej gen FB,telefon 0730-971528 eller mail ason65@hotmail.com.


20 dagar kvar, men vem räknar?


Må så gött ni kan/ason



Ovido - Quiz & Flashcards