Alla inlägg under juni 2015

Av anders andersson - 27 juni 2015 17:52

Fredagen vaknade jag med halsont, kändes som om jag svalt en tennisboll som fastnat på vägen ner.


Åkte in med mor till Filipstad på Marinas begravning * Vila i frid Marina


Efter begravninen gick jag till vårdcentalen för att undersöka halsen. Givetvis hade jag halsfluss. Penicillin 10 dagar. Kanske inte bästa upplägg inför resan till Vegas. Tur dock att jag han få ut penicillinen innan jag åker.


I morgon åker jag till Nizze och sover där innan vi åker med Krister till Arlanda och sen mot Vegas.


Vi kommer fram vid 21-tiden och jag hoppas att min väska vill följa med samtidigt som oss denna gång. 2 gånger har min väska vägrat komma samma tid som mej när jag rest. Båda gångerna är det i London väskan stannat. Nu när jag packar och vet att vi ska mellanlanda i London, så undrar jag om jag verkligen ska packa i samma väska. Väskan får en chans till....


Väl framme kommer vi att åka till Stratosphere där vi ska bo första veckan. Jag verkligen trivs på Stratosphere och har tydligen gjort intryck på hotellet eftersom jag får boendet gratis :)


1/7 kommer jag spela bountyturnering på Rio som är event 62. 1500 dollar kostar det och man får 500 dollar för varje man slår ut. Till detta event har jag sålt ca 35 % hittills.


5/7 flyttar jag och Nizze till Palazzo, det hotell som jag vann i paketet på 888poker. När jag checkat in ska jag träffa 888pokers representanter och få mitt 888-kit.


7/7 går jag in i Main Event, 10000 dollar i inköp och 10 miljoner dollar garanterat till vinnaren. Ska bli otroligt spännande att spela Main, vilket varit en av mina stora drömmar. Här har % försäljningen gått lite sämre vilket inte är som konstigt då det kostar mera. Endast 2 % behöver jag dela med mej till andra. Finns några till som sagt att de ev ska köpa så det kan komma in några till.


12/7 är hemresan planerad, och det som kan förlänga resan är om jag går längre än den 12e i Main. då bokar 888poker om min hemresa och bokar hotellet så jag har någonstans att sova :)


Går det riktigt bra så får jag åka tillbaka i november tillsammans med 8 andra för november nine som är finalbordet.


Nu ska jag se på fotboll, äta mediciner och glass. Packningen avslutar jag i morgon innan resan till Kyrksten. 


Må gött så ska jag försöka bli friskare


Kram Ason

Av anders andersson - 22 juni 2015 20:35

Sakta sakta börjar det närma sig, resan till Las Vegas. Läser om vänner som är där och spelar och suget i mej växer för varje dag.


Resan kommer börja redan på söndag då jag tar mej till Kyrksten för att övernatta där och sedan vidare till Arlanda, London San Fransisco och till slut Las Vegas. Jag brukar ha fullt upp fram till avresa med läger v 26, men detta år bidde det inte så. Farsan fyllde 70 år idag och jag valde bort bästa arbetsveckan på året för att kunna fira pappa. 


Kommer fylla veckan med lottförsäljning, möte med innebandydamerna, en pokerturnering, besök hos friskvårdskonsulenten, fotvård för diabetesen, massage hos Jessica, begravning m.m så jag ska nog få denna vecka att gå oxå om än sakta.


Eftersom man inte får ta ut halva semesterdagar och jag är halvtidssjukskriven, så tar jag nu 2 veckors semester för att sen vara sjukskriven i 2 veckor. Hoppas få svar från patientförsäkringar så man får lite mer att röra sig med i Vegas.


Några andelsägare har jag fått ihop till mina WSOP-event och de har fått en egen sida där jag kommer rapportera läget löpande under turneringarna. Kul att de vågar satsa på mej.


Eftersom jag inte har läger denna vecka så har resfebern börjat göra sig påmind, läser som sagt om folk som redan är över, bla Peder som är på väg hem, Hallstagänget och Mattias Andersson. Hoppas springa på de sistnämnda när väl jag kommer över.


Nu ska jag försöka veckla ut min ihopskrynklade kropp efter att suttit i mitten bak i broder bil i 10 mil. Ikväll kommer jag älska mina värktabletter extra mycket. STORT GRATTIS ÄN EN GÅNG PAPPA EVERT PÅ 70-årsdagen


/ason

Av anders andersson - 5 juni 2015 18:20

Mycket pågång som gjort att tiden bara rusar fram och helt plötsligt har vi snart betat av en vecka i juni. Konfirmation, fördelsedagar, vårdbesök,dop och skolavslutningar blandat med en del poker gör att jag inte hinner tänka så mycket på vår Vegas resa. Blir påmind när jag möter folk på byn som läst om mej i tidningen och de lovar att hålla tummar och kommer med glad hejarop.


Helgen som kommer ska det hinnas med SM-kval i poker, heja fram LIF till seger och sen dop av brosans Philip, nästa vecka blir det fokus på att lillgrabben tar studenten med dubbelt firande, först på torsdag i Karlstad när han "springer" ut och sen i Lesjö på fredag för de som inte kan på torsdag. Efter det är det inte så mycket planerat förutom jobbet och alla mina besök hos läkare, fotvårdare och massör. Pappa ska förstås fylla 70 innan jag åker och då blir det en tur till Laxå. 


Resan till Vegas gör jag med mina vänner Nizze och Krister och vi lyfter från Arlanda den 29/6. Nizze har varit med på alla mina Vegasresor förut och det känns tryggt. För Krister och mej blir det vår första resa tillsammans. Första veckan bor vi alla på Stratosphere, där jag lyckades få gratis hotell när jag skrev att jag skulle komma. Vecka 2 flyttar jag och Nizze till Palazzo som var en del i priset i paketet jag vann. Krister bor kvar på Stratosphere och jag gissar att vi kommer hänga där på lediga tider.


I mitt paket så vann jag ju oxå start i main event WSOP(värde 10000 dollar) och jag har valt att starta den 7 juli (event 68 C). Före det så kommer vi spela småturror på Stratosphere och Binions och kanske provar något nytt ställe oxå. Jag har även bestämt mej för att spela event 62 på WSOP som är en bounty-turnering där man får 500 dollar för varje som man slår ut.  Här kan man hitta information om spelschemat m.m under WSOP  http://www.wsop.com/tournaments/


Jag har lite smått börjat sälja andelar i mitt spel på WSOP och för dem som är sugna på att vara med och dela på ev vinst så har jag en del kvar. I event 62 som kostar 1500 dollar så kostar 1 % 125 kr och i main event så kostar varje % 830 kr. Vill man ha 2% i bountyturneringen och 1 % i main så avrundar vi till 1000 kr jämt :)


I daxläget så är 29% sålda i bountyturneringen och 2 % i main. Flera har önskat % men inte betalt ännu så jag räknar bara betalda. Säljer max 50% i varje event och för att gälla så ska det vara betalt innan jag startar.

Eftersom Svenska staten ska ha sin del i kakan så kommer de ta 30% av ev vinst och jag delar ut efter jag dragit av skatten på vinstpengarna.


Andelar kan bokas på ason65@hotmail.com , i pm på fb eller på 0730-971528.


Jag kommer försöka blogga och rapportera så ofta det går under tiden i Vegas, hoppas ni vill "hänga" på.


Nu blir det lite satelitter på 888poker å försöka vinna ett paket till.


Må gött/kram Ason



Ovido - Quiz & Flashcards