Alla inlägg under mars 2015

Av anders andersson - 31 mars 2015 12:42

Mycket i mitt liv nu handar om mina krämpor och hälsa. Försöker dock vara positiv och få allt att fungera.

I natt hade jag en fruktansvärt jobbig natt med mardrömmar och svettningar utan dess like. Vaknade nog 10 gånger innan det var dags att stiga upp. Är sen en vecka tillbaka sjukskriven på 50% och denna tid ska jag försöka ta vara på att sköta min kropp och gå ner i vikt.


Kom tyvärr till insikt i natt att jag inte kommer ha råd att åka till Vegas i sommar då halvtidssjukskrivningen kommer tära på min redan ansträngda ekonomi. Vegasresan är min stora dröm varje år och det svider rejält i hjärtat att inte kunna åka i år. Skulle det ramla in en hög med pengar så får jag ta en funderare och boka en sen resa.


Roligare är att jag vunnit en pokerresa till Tallin i slutet av april, jag och några pokerpolare ska försöka skörda framgångar på superweekend. De som vill livekvala till samma turra är välkommen till Lesjö den 11/4 då vi kör kval :).


Sjukdomarna gör oxå att jag kommer dra ner på mitt engagemang på fritiden. Jag kommer från nu bara ha hand om flicklagen i innebandy och fotboll och andra får i höst axla de tyngre bitarna kring innebandyn. Poker ser jag som en fristad där jag bara kan koppla av och vara mej själv.


Ibland måste man inse att superkrafterna tar slut och försöka tänka mer på sig själv och de närmsta.


Robin kämpar på och har nu gått över 1 år på kryckor, nu väntar vi med spänning på senaste röntgenbilderna och att de gjort rätt denna gång. Sebben gör sista terminen i gymnasiet och även där väntar en spännande tid för honom men även hans ängslige far. Får se om det blir Göteborg eller Karlstad.


Många tankar i mitt förrvirrade huvud just nu. Bara ta en dag i taget. Idag blir det Ortopedtekniska och få mina skor sulade. 


På med leendet och ut bland folk :)


Må gött å gla påsk på er alla



Ovido - Quiz & Flashcards