Alla inlägg under november 2015

Av anders andersson - 7 november 2015 02:32

Denna pokervecka har varit iskall nära fryspunken. Gårdagens omaha började stabilt, men en hand förstörde allt. Floppade set i 9or och bara en han kunde slå mej. Givetvis så hade han KK på näven. Spelade sen 3 turror till under torsdagen men var inte nära pengarna i någon. Kall var ordet.... Om det inte vore för att mina "hästar" sprungit bra så hade jag varit black. Eddie kom 2a i omaha  (3802euro) och jag hade 10% i detta, Stefan blev 3a i en terminator (620+200) slog ut 10 st ochjag hade 10% där oxå. Torstensson blev 12a i en freezout (181) och där hade jag 5%. 380+82+9 =471 euro till en fattig fisk.


Fredag och start i main, vi i klubbarna i Värmland har ett last lobger bet på 10 euro var och blev 16 spelare med anknytning till CPT, Lepok eller Dekapo. Först av våra att kasta in handduken var Jakob från Kristinehamn,  men jag var inte långt efter med min kalla pokervecka. Efter dag 1A så var det 6 spelare av våra som fick bagga in chipsen.

Nizze 9500, Eddie 113000, Jouni 39100, Hogge 31500 Hissa 74400 och Gun runt 64400.


Efter jag åkte ut så gick jag till hotellet och ondgjorde mej över pokern och  tänkte sova till tisdag minst... Stefan ringde å väckte mej och speltorsk som man är så lommade jag tillbaka till speltältet. Satte mej vid cashgamet och tänkte spela fram till win the button turneringen började.

Äntligen  plussade jag av egen förmåga. 479 plus på cashen och ökat självförtroende igen. Win the button turneringen flöt på bra, men åkte på några smällar med 2 bord kvar nere i 6500 innan jag dubblade 2 gånger. Lul mdd en turra där man träfdar lite. Efter at duckat på 5 allin så åkte jag tillslut på finslbordsbubblan. Efter jag åkte ut så gjorde bordet en deal till  Torstenssons stora lycka. De 3 små stackatna fick 200 euro och de 7 större fick ca 600 var. Eftersom jag hade 5% i Torstensson igen så fick jag 10 euro.


Lite lättare steg mot hotellet denna promenad. Räknade ut att trots alla vinster som ramlat in under gårdagen/dagen så ligger jag drygt 200 euro minus. Lördagen erbjuder lagpoker och vi har 4 lag anmälda. Hällerforsfinnarna ett lag, Nizze,Stefan och Ulf i Dekapolaget, Kjell,Stu och Torstensson  i Karlstadlaget och jag tar plats i hete Eddies och alltid lika skicklige Hissas lag som vi kallar Lepok. Nu försöka sova lite. Natti 



Av anders andersson - 4 november 2015 22:01

Då var man på Malta igen, gillar verkligen att vara här nere. 4 besöket och givetvis är det pokern som tagit mej hit. Vi kom ner i måndags och man kan väl med lätthet säga att vi inte nått några framgångar ännu. Tisdagen började dock göttt med ett besök i poolen och sen hard rock cafe. Lovar att ingen av oss 5 gick hungriga.  tisdagen kom våra vänner från Hällefors ner dock utan bagage som var kvar i Frankfurt.  På Portomasso sade att det skulle vara en win the buttonturra på kvällen, men tji fick vi. Istället spelde några av oss kval till BOM. Ingen av oss kom nära biljetterna.Vann en del på rouletten innan jag och Eddie satte oss på cashgamet. Vid 04 nådde vi hotellet, ingen lycka för nån av oss. 


Onsdagen började vi köa vid kl 10 för frirullen till Main. På tältet vi spelar i satt det massa namn på svenska "pokerprofiler" och en clownfisk (nemo)

  6

 40 platser blev tillslut 56 med 2 inköp till main. De 9 av våra som var här nere då spelade och Funken var närmast på en 8e plats. Hörde att Gun T tyvärr bubblade. Spelade lite cash och hade megarushen, men kunde inte sluta i tid utan gick tomhänt mot hotellet


Efter bott i Aris rum i 2 nätter så var det daxs att byta till eget rum,. Givetvis med dagens flyt så hittade de inte mitt namn med tillhörande rum. Flyter på bra nu. Medans Bjolle fixar med min och Eddies bokningar så går vi och äter tillsammans med Ari.på Rokna. Beställer en hawaii och läser dåligt på menyn vad den innehåller. Här nere har de ett ton svamp under osten. KLONK......

Vänder lite när Bjolle ringer, rummet klart och har tur att få rummet bredvid Ari. Hälleforsarna har fått sina väskor och luktar nu lite godare. Under dagen/kvällen ramlar Ulf, Torstesson, Olle, Kjell och Stu in på hotellet. Alla "våra" utom Eero (sliten) och Eddie (spelade cash) spelade sen turran kl 20.00 Jag Stefan, Funken, Nizze och Ari åkte snabbt och i skrivande stund så vet jag inte hur det gått för de andra. Eddie låg skapligt plus på cashen dock. Med svansen mellan benen drog jag tidigt till hotellet och laddar för omahan i morgon. 


Håll tummarna för att det vänder. I morgon spelar jag, Ari och Eddie SM i omaha. Natti från Malta.


/AAson

ps pengarna håller på att ta slut så är det någon som har en säck över så skicka gärna en bunte ds

Ovido - Quiz & Flashcards