Alla inlägg under december 2014

Av anders andersson - 28 december 2014 15:44

2014 har varit ett omtumlande år på många sätt.


I slutet av januari så somnade en av mina bästa vänner Magnus Fagrell in. 3 års kamp efter det olyckliga fallet i Munkfors efter många framsteg och bakslag. Våra möten och kortspel var viktiga för mej och jag tror oxå han uppskattade dom.


Jag och 2 vänner startade en Fond till hans ära som heter Figgefonden. Under året har vi delat ut 2 bidrag från fonden. 4000:- till Jesper Gjermandsen och sen 7000:- till IBF Lesjöfors flickor klass B.


Pokeråret har oxå varit väldigt varierande. Besökt Linde 2 gånger och vann första och kom 2a andra gången. Annars har framgångarna inom pokern varit få. Vann sista poängturran i Lepok så jag tog mej till årsfinalen. SM i Helsingör var nattsvart. Höjdpunkten var som vanligt Las Vegas, tre veckor blev det denna gång och i år vann jag 2 turneringar over there. 


Robin flyttade in i slutet av 2013 och har livat upp stämningen med ojämna mellanrum. Hans år har inte varit lätt, med många operationer. Höftproblem verkar vara ett släktdrag. Hoppas hans 2015 blir bättre än 2014. 


Seb har under sommaren tagit körkort och det underlättar en hel del i hans resor till Karlstad m.m

Under 2015 så går han ur skolan och vart han hamnar efter sommaren kommer att bli spännande och skrämmande. Vill ju ha grabbarna nära.


Towa och jag har gjort några resor under året, Rhodos och överraksningsresan till Nyköping var höjdpunkterna.


Själv har jag haft ett jobbigt år med mina krämpor. Bråkar lite med LÖF om ersättningen för att de förstört mycket av mitt liv. Peppar peppar så har jag dock inga sjukhusnätter under 2014.


Ekonomsikt har jag haft det tufft. Löftet att betala Sebs körkort gjorde stora håll i kassan. Dock stolt över att han tagit det och att jag höll mitt löfte.


2015 hoppas jag gå ner under 100 kg fram till min 50-årsdag. Har kommit en bit på väg från starten vid 125,8. Igår visade vågen 118,3. Vegasresa hoppas jag kunna klämma in under sommaren, ev en Rhodosresa och Sm-resa oxå


Annars är det familjens hälsa som är viktigaste. Nu tar jag sats mot 2015


Gott nytt 2015 på er alla.

/ason





Ovido - Quiz & Flashcards