Alla inlägg under maj 2015

Av anders andersson - 13 maj 2015 14:49

Livet har varit tufft ett tag och de få glädjestunder jag haft är när jag fått spela poker.


Min stora dröm är att få spela Main event i WSOP Vegas, Pokerns VM. Har haft en del framgångar på sistonde med 2a plats i både Hällefors och Linde + att jag vann ett paket till Superweekend i Tallin. Kom även i pengarna i ett sidoevent i Tallinnn och vann en sit and go. Drömmen om Vegas hade jag lagt åt sidan i år eftersom jag är halvtidsjukskriven och pengarna räcker inte till för en resa.


I söndags så började FredN chatta med mej om att poker.se skulle ha en turra där man kunde vinna biljetter till ett kval till wsop. JAg var måttligt intresserad i början då jag inte hade den sajten (888poker). Kollade in sidan och laddade hem klienten innan jag var tvungen att åka till Karlstad för att hämta hem Robin. Väl hemma igen så satte jag in 30 dollar och spelade kvalet för 11 dollar. Gick skapligt och jag hittade samtidigt stepkval till Main. Step 1 kostade 1 cent och jag började spela några step samtidigt som jag spelade poker.se kvalet. Efter någon timme hamnade jag och FredN på samma bord och hamnade allin mot en tomte som synat med en väldigt tveksam hand. Förträngt vad han hade, men han fick 2 par och både jag och FredN åkte i samma hand.


Fortsatte spela lite freerolls och step till jag klarade av step 5. Step 6 skulle inte gå av staplen förrän måndagen kl 19.00 Måndagens kval skulle ge en biljett till tisdagens step 7 och där kunde man vinna paket för 13000 dollar (10000 för main, 5 nätter på Palazzo och 1400 dollar i cash). Tog ganska lätt biljetten då 2 st siktade på 4e pris och 620 dollar. På tisdagen började turrna 20.40, Jobb i Karlstad, sen hem å dela ut overaller till mitt flicklag i innebandy. Något försenade, mest pga av mej och lite felbeställningar. Beställde mat från grillen (sallader) då ingen vill eller orkade bestämma mat. Rakade mej, gjorde 2an, badade och borstade tändeena. Bryggde en kanna kaffe så jag kunde ha om jag gick långt. Ner i soffan och spela några step för att värma upp och når nivå 6 på en till. 13 startande och 3 timmars late reg. 1 paket per 13 spelare och när late reggen är slut så är vi 59 st. Nere på 43e plats när vi är 43 kvar efter att fått smäll på fingrana med 1010 mot AA. 


Efter det bygger jag stack från mina 2100 upp till 5900 innan jag får en av 4 avgörande händer. Får KK på bb när sb går allin med AJ. Vinner den och har plötsligt 11500. innan jag vet ordet av så har jag sen 38000 och är chipleader. Blir sen kortkall och tappar mark och marker. När late reg är slut så ligger jag runt 5e plats med 18 kvar. Nu går det fort ett tag och det ramlar ut några här och där. Patric Fjorod Andersson railar och skriver i en chatt som vi samlat intresserade i om hur det går. Ligger stadigt runt 5e plats och när vi är 10 kvar får jag AA på bb med 23000 kvar. UTG går allin med 19000 och jag synar. Han har 1010 och jag floppar A. Blir paus efter den handen och jag går i på finalbordet som 3a med 46000. Första handen får jag JJ och en aggresiv spelare som ligger 2a bettar, jag synar. floppen 9 hög och han bettar igen jag synar. turn låg och han bettar 9000 jag synar och har 16000 kvar bakom. Även river blir låg och vi checkar båda 2. Han har AK och jag får 72000 efter den potten. 


2 stora potter och jag är chipleader igen. En tysk spelare som reggade sent går som tåget på finalbordet och rusar upp till 90000. Höjer varje pott och får sällan svar. jag spelar nästan inte en hand och ligger aldrig sämre än 2a. Vid 6 kvar på bubblan har TB (tysken) 120000, jag ca 70000, 3an 40000, 4an ca 30000 och 5an och 6an runt 15000.

Lite fram å tillbaka på bubbaln innan en av de små åker ut. Sa till Robin som railade i soffan att nu kommer någon satsa på 7000 dollar så paketet är så gott som klart. 4an gör några konstiga move och är nere på 14000 när jag har sb och alla foldat till mej. Höjer med J2 och 4an synar. J85 på flopp och jag bettar och han synar, turn blankar jag höjer han synar, river 2a och jag har 2 par. ställer och efter tvekan synar han med 5an och tar de 7000 dollarna.


Från att i söndags inte skulle åka till Vegas i år till att 7 step senare få åka till Vegas och dessutom klar för att spela main event i wsop, pokerns VM, MIN STORA DRÖM

SÅ JÄVLA GÖTT!!!!!


Nu återstår frågan, vilka ska åka med? när åker vi? Får jag med NIzze igen?


Dagen idag består av hundpromenad, besökt en bror och moder, dammsuga och sen åka på fotboll å se grabben spela i LIF borta mot Woddy. 3 poäng där skulle smaka gött


FLYTASON grejade det på första försöket på step 7, använde på stepen ca 5 dollar plus 11 dollar på poker.se kvalet. 

Så overkligt!!!!


Må gött och ta hand om er.

JUST IDAG MÅR JAG UTMÄRKT!!!/kram ASON



Ovido - Quiz & Flashcards