Alla inlägg under december 2011

Av anders andersson - 30 december 2011 17:59

2011 är snart över och ibland undrar man vart tog det vägen?


Jobbet kommer jag inte beröra mer än att jag trivs väldigt bra med mitt jobb och mina arbetskamrater. Blev under året erbjuden att lånas ut till en annan organisation, men jag sa till slut nej och jag känner att jag gjorde rätt.


Hemma är det ungefär som vanligt, sambon har det inte lätt att bo med två slashasar som jag och min son är. Ekonomiskt har det rätat upp sig under året även om jag gärna hade mer att röra mej med. La ihop en massa små lån till ett stort under 2011 vilket var skönt :)


Innebandyn var en katastrof resultatmässigt under våren, men under somaren värvades en del nya spelare till herrarna som jag har hand om. Under 2011/2012 så har vi 2 herrlag i femman och A-laget leder serien vid uppehållet. Ser framemot våren och hoppas att klubben kan få sin första serieseger på herrsidan. 


Pokerlivet har varit en berg och dalbana. I Karlskoga har det gått bra med 3 andra platser på 5 försök, i Lesjö gick det dåligt hela året och det var på ett bananskal som jag halkade in i finalspelet. Vann dock omahamästerskapet och första pokerpokalen pryder hemmet :) Höjdpunkten var dock Vegasresan tillsammans med Nizze, en sådan resa gör jag gärna om. Att spela 15 dagar i rad (26 tillfällen) och gå plus var otroligt. Att sen få vinna en turnering på Binions är något som jag kommer leva på länge. Ska försöka göra fler vegasresor i framtiden. Resan till superweekend i Tallin och vårens pokerkryssning värmde oxå pokeråret. Lepok kom dessutom 2a i pokerallsvenskan.


Personligt så är det positiva vegasresan och att det går så bra för grabben i skolan. Största nederlaget är givetvis min omoperation av höften. 2 dagar efter födelsedagen fick jag reda på att den var inflamerad och allt ska göras om (blir den 30/1 2012). Beskedet tog rejält på psyket och mådde inte bra tiden efteråt. Men sen tänkte jag att det finns de som har det sämre. Positivt var det oxå i slutet av året (29/12) då Magnus "Figge" Fagrell fick komma hem från sjukhuset. Mycket kvar att jobba med för grabben, men det är en kämpe och jag ska göra det jag kan för att hjälpa till. Grubblar ofta på det som hände och kan inte tvätta bort den skuld jag känner för det inträffade. Som coach skulle jag hindrat honom från att spela sjuk. Det får jag leva med hela mitt liv !!.


Under 2012 så ser jag framemot operationen för egen del och att det blir bra denna gång, för innebandyns del så hoppas jag på uppflyttning för herrarna och att få ekonomin i balans. Pokerklubben fungerar nog både med och utan mej, men målet är att få lika många att besöka Lepok 2012 som 2011. Vegas finns i bakgrunden, men operationen får gå först sen planerar vi resten av året.


2012 skrämmer mej lite då lillgrabben sagt att han ska gå skola i Karlstad (han ä nog mindre nervös än farsan), dessutom 6 månaders sjukskrivning oroar. Har lätt för att grubbla för mycket när jag har för lite att göra. 


Ensamhet är inget för mej så nu ska jag åka över till broder för en spelkväll och ishockey.


Gött Nytt År på er


KRAM ANDERS

Av anders andersson - 4 december 2011 22:55

Har landat på hotellrummet eller rättare sagt cellen på Långholmen. Tittar omkring lite på FB och ser vad folk skrivit, hittar Jens blogg på aftonbladet om pokerförbundet och poker-SM. Tankarna svävar tillbaka till tiden i pokerförbundets styrelse och det vi faktiskt genomförde under den tiden. Bland ljuspunkterna Poker-SM online och de 2 live-SM i Tallin och givetvis alla de möten som vi hade när vi planerade. Turbulensen runt Ken, vi satt på msn i flera timmar och bollade lösningar (givetvis utan Ken).Kommer ihåg att Leffe skickade ett förslag till oss alla och Peder inte hade fått det. När Leffe kollade så hade han skickat det till en journalist vid namn Peder istället, paniken var nära men Leffe löste det med denne Peder :) Under MSN-möte föreslog jag med jämna mellanrum att vi skulle spela en turra för miljonen, för hur vi än gör får vi skit för det. Kommentaren ledde till uppfriskande skratt varje gång. 


Fattade aldrig hur jag kom med i förbundet, men jag hade lite frågor om stagdar och råkade nämna att jag jobbat med föreningsliv i hela mitt liv. Plötsligt satt jag med i förbundsstyrelsen och skrev stadgeförslaget. Fick många kontakter som jag fortfarande har kvar och framförallt 2 av som jag fäste mej extra vid under tiden. Leffe som under första tiden skötte administrationen var en klippa för oss, tyvärr tyckte styrelsen att vi inte kunde ha en anställd och där tror jag vi gjorde det största misstaget under min tid. Peder som kunde ringa bara för att bli på bättre humör och bolla saker med mej. Långt efter vår tid i styrelsen grepar vi telefonen ibland för att peppa varandra. Valde att hålla en låg profil i förbundet och tror att de flesta i pokersverige inte ens vet att jag suttit där. 


De kontakter som jag fått genom uppdraget har jag med mej i mitt arbete med min pokerklubb Lepok och jag har mött många "pokerprofiler" som är sköna och som jag möter med glädje när vi möts, Bengan, Hefo, Kollind, Wiseguy, Norinder, Valterego, Hatten, Dödarn, Jens, Nalle m.fl och givetvis Dan Glimne. En av mina höjdpunkter är en frukost med Glimne i Tallin på hans födelsedag, kvällen före hade vi sjungit Ack Värmeland Du Sköna med CatWomen i baren. Han började vårt samtal med "säg Grattis", när jag sagt detta så tackade han för att jag kom ihåg hans födelsedag. Nu kör jag alltid den när jag träffar folk på min fördelsedag.


Har flera gånger försökt få svar från nuvarande styrelse, men inga av mina mail eller frågor har besvarats. Detta har gjort mej riktigt besviken :(


Jag kan ibland sakna Svepof som det var då, men tror att dagens Svepof håller på att tyna bort.


Mitt pokerliv idag rör sig runt Lepok och våra egna pokerlegender, Hissa, Edmark, Fredriksson, Molle, Räka, Nizze m.fl

På lördag spelar vi årsfinalen och 10 är kallade, vem lyfter pokalen? Lovar att det skrivs snabbt här om det blir ASON!


Må gött där ute, daxs att släcka ljuset i cellen :)

Ovido - Quiz & Flashcards