Direktlänk till inlägg 11 mars 2019

Spurten kvar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag avslutar min anställning sista mars och vänder hemåt gamla kära Lesjöfors igen. 






Kanske var det saknande av nära och kära som avgjorde mitt val, kanske fanns det en "rädsla" att fastna nere i Skåne långt ifrån det liv jag var van vid att leva, med mycket folk runt mej som jag kan träffa nästan dagligen.

Har fått en hel del nya vänner genom mitt arbete och jag kommer sakna kontoret i Hässleholm, Sösdalaföreningen som har sett till att jag haft någonstans att bo, kollegorna på IOGT-NTO m.fl


Frågan jag ofta får nu är "vad ska du göra nu? " Hittat nått nytt? ". Svaret är enkelt, jag har inget nytt ännu och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Det brukar ramla ner nått i knät som jag får ta ställning till.


Sommarjobb är dock fixat på Dalhalla igen och jag ser verkligen fram emot sommarens alla konserter och att få träffa alla fantastiska människor som jag jobbade med förra året.


Något som jag inte visste var klart när jag valde att dra hemåt var att min yngste son fått jobb i Filipstad och nu flyttat hem till Lesjö igen och fått ny lägenhet. Stolt och glad över att det går bra för honom. Äldste grabben drog till Stockholm och hittade både jobb och sambo så det går bra för de mina just nu :) 


Dagarna nere i Skåne har på fritiden fördrivits med att titta på massor av serier, filmer och sport och mitt hockeyintresse har nästintill exploderat när man bor så långt ifrån favoritlagen. Alltid varit intresserad, men har nog sett fler matcher live denna säsong än när jag bodde hemma i Värmland. Kan i och för sig bero på att jag då var uppbokad 3-4 kvällar i veckan plus helger med föreningslivet.


Pokerintresset har inte svalnat, men tillfällena att spela har jag begränsat till en gång i månaden och i hemmaklubben. Skönt med alla härliga personer som jag träffat genom pokern och där hittar jag nog mina närmsta vänner idag. Framgångarna under SM förra året med 2 pengarplaceringar stärkte självförtroendet runt pokerborden och efter SM råkade jag vinna turnering på Malta, på CC och Lepok av bara farten. Årets första vinst låter vänta på sig, men en andra plats bakom Lepoklegenden Ari Hissa är inte fy skam det heller.

 

Nu har jag bara 3 veckor kvar i "norra Tyskland" som Towa kallar denna landsända och jag hinner nog med några bravader ännu och har ni någon som har ett ledigt jobb som Verksamhetsutvecklare eller liknade så tipsa dom om mej ;) Tuff vecka framför mej med årsmötesutskick och plock under morgondagen, medlemsträffar i Blekinge onsdag-torsdag och en begravning på fredag. Helgen gissar jag blir en dag med sport och filmer.


Må gött och ta väl hand om er/Kram Ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Av anders andersson - 9 april 2017 13:36

2017 har varit ett omvälvande år hittills, både runt mej men oxå i världen.   Mina problem känns så futtiga när det bombas med kemiska vapen i Syrien, lastbilar och bilar kör ihjäl folk med vilje både i London och Stockholm, buss kör i diket utan...

Ovido - Quiz & Flashcards