Alla inlägg under januari 2018

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.


Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, bestigit Kebnekaise, spelat poker-VM (WSOP) Har stor släkt och många vänner m.m Plötsligt tog bara lusten att göra saker slut, eldsjälen i mej slocknade och jag ville och vill inte vara med någonstans.


Tog mej mod att ändå åka upp och fira exet på hennes 50-årsdag där jag lovat bjuda på lunch och bio. Hon trots allt en av mina närmsta vännner. Fick mej ett uppvaknande på bion som var om Ted Gärdestad, hade nog mer känslor än jag trodde för damen. Därför var det skönt att släppa lös allt där i salongen och böla till filmen och få ut de känslorna och sen gå vidare. På kvällen låg jag på hennes soffa och surfade på dejtingsajt och hon gjorde det samma från sin säng :). 


Som grabb på dejtingsajten har jag fått få svar. "tack men nej tack" , "vill inte ha kontakt, du får söka vidare" eller inga svar alls. Lurade in en fd kollega på sajten och hon har fått över 30 svar att begrunda och förvalta. Kanske skulle bli förmedlare istället;). Lägger därför dejtsökandet på hyllan ett tag och försöker hitta jobb och livslusten tillbaka istället.


De få gånger jag hittat till pokerborden i vinter har jag bara känt olust och har lämnat över det mesta till krafterna i Filipstad nu för att de ska kunna ta över.


Under december var det skönt att vara ledig från jobb och sökte en hel del jobb. Januari har varit långtråkig när man inte har nått att gå till och helgerna fulla med dömning av innebandy. Efter dömande i söndags efter 4 matcher på 4 dagar kände jag bara tomhet och stängde in mej i 2 dygn utan att ta konakt med någon och inte heller svara i telefon (nu ringde det inte så jävligt många) för jag behövde fundera över min situation. Beslutet idag blev att jag slutar döma på obestämnd framtid och gör sista matchen på lördag. Övriga matcher har jag avbokat och skrivit till domaransvarig i distiktet.


Nu har jag fått inbokat 2 intervjuer för jobb och på torsdag ska jag till Örebro för den första. Tisdag efter det har jag en intevju i Ludvika.


Så nu finns där ett ljus i tunneln och jag kommer fortsätta söka många jobb runt om i landet för att se vart det nappar om jag inte får något av de jag nu sökt. Vem vet det kanske tillochmed blir en flytt.


Må gött därute och ta hand om varandra /kram Ason

Ovido - Quiz & Flashcards