Alla inlägg under december 2015

Av anders andersson - 30 december 2015 22:00

Sitter och spelar några satelitter för de pengar jag har kvar på de 2 sajter jag spelar på. 888poker hade jag 0,40 och pokerstar 6,50 dollar.


När jag tittar tillbaka på pokeråret 2015 så häpnas jag av vilka framgångar jag haft och vilka upplevelser jag fått.


I början av året så vann jag en satelitt på klubben till WPT på Malta. Inköp och hotell ingick. Tog med mej Towa och 5 andra pokertokar följde med. Stefan B från Karlskoga, Charlotte från Askersund, Nizze från Kyrksten och Ari och Jörgen från Filipstad. Nere på Malta var jag iskall, men Jörgen och Stefan skördade lite framgångar sista kvällarna. 


Vann 5 andra satelitter under året och åkte på 3 pokerresor till under året (2 omvandlade jag till pengar)


Resa nummer 2 gick till Tallinn och superweekend, min son Robin fick följa denna gång och samma pokertokar som var till Malta var med nu + Carl från Örebro. Skönt gäng där Stefan kom på en fin 4e plats i main, jag vann en sit and go och kom i pengarna i en sidoturra. 


Resa nummer 3 var resan till Vegas, inom 3 dagar hade jag vunnit några step på 888poker och var klar för main event i wsop. Fredrik N hade lurat mej att spela på sajten då han sett något kval där. Medans jag spelade det kvalet så hittade jag satelliter (step i 7 steg till WSOP). vann snabbt några step och när jag vann step 5 så fanns inget mer step den dagen, dagen efter vann jag step 6 och dagen efter det så var step 7 avklarad och en plats i poker-vm :)


Nizze och Krister från Storfors var med över atlanten och resan var tuff för mej, började med att få halsflush innan resan och ögon och öron rann under resan. Väl på plats så var det dax att börja spela, trots halsflush och annat. Har som mål att vinna minst en turnering varje år i Vegas utan deal. Denna gång vann jag redan andra turneringen. Denna spelades på Treasure. 2 stora turneringar skulle spelas under vistelsen, den första var en bountyturra som var ett event i wsop  och man fick 500 dollar för varje utslagen. under de första 6 timmarna slog jag ut 1 person i timmen innan spelet och korten kallnade. tog mej inte vidare till dag 2 men växlade ut 3000 dollar som jag delade med mina "andelsägare"


Main event var min stora dröm att spela och jag fick en lysande start, ägde mitt bord första dagen och slutade på ca 110000 och bästa svensk efter dag 1. dag 2 flöt bra på i 8 timmar, men sista 2 timmarna var mörka och jag kom med nöd och näppe till dag 3 med liten stack. Dag 3 tog slut efter 2 händer min A4 åkte dit mot 22. Kul att spela dock surt att vara så nära pengarna. blev ca 1700 av 6400 och 1000 fick dela på pengarna.


   

Övrig tid av resan så var jag kall i spelet, där dock Krister tog några fina placeringar i 215 dollar turneringen på RIO. Underbar resa även denna gång.


Resa nummer 4 var till Malta igen och poker-SM, jag vann ett paket på Nordicbet och trodde de skulle finnas på plats och ge mej lite grejer. Till slut näst sista dagen på resan så hittade receptionen en liten gympapåse med mitt namn på. Poker-SM vecka var kall för mej. Men som tur var så hade vi ett härligt gäng nere från klubbarna i Värmland. Kjell och Stu från CPT Karlstad, Stefan, Nizze, Hissa, Eddie, Ulf E och Torstensson, Hogge och hans gäng på 5 personer och inte att förglömma våra härliga Hälleforsare tre finnar och en Funk.



I sidoturrorna så var flera lyckosamma: Jouni vann sin; Torstensson 3a i en och en pengaplacering till, Stu tror jag hade 3 i pengarna, Kjell 1 och Stefan 2. 


I SM eventen så blev Eddie 3a i Omaha och 18 i Main, Lepoks Stolthet Ari Hisssa tog sig till finalbord på Main och en fin 9e plats. Själv var jag iskall hela veckan och det krävdes ett skicklighetsspel för att jag skulle casha. 3e plats i PLUMP-SM. Förutom lite dåligt med deltagare och hög musik i lokalen när man spelade så tycker jag ändå att SM blev lyckat som arrangemang.



Övrig under pokeråret 2015:      


Hällefors storturra: 2 plats efter Bobbo (Molle en tredje plats)


Storturra i Linde: Vann biljett till turran och kom sen 2a efter Wulff.


Askersund: 2a plats i enda turran jag deltog i där


HU-Mästerskap Lepok: Vann efter final mot Johan Larsson


Brattfors: Vann en deltävling (mina söner vann en varsin deltävling där oxå, Robin 2a i finalen som jag tyvärr missade)


Lepok poängturra: Etta i poängligan efter 8 omgångar (sonen Seb till final oxå efter vunnit en omgång)


Lepok finalen poängturra: 2a efter en deal med Jouni, hade han all in med QJ mot Q8 i överlägge 2/3 av markerna. dock räddades han av en 8 på river och sen vände och vann. GRATTIS JOUNI!!!.


Bussresan till Stockholm med 47 pokerdårar som besökte Krukan är en av höjdpunkterna oxå, efter bra dealer med spelare så gick jag 100 plus på resan :)


Årets sista turra var jag dock iskall igen, Omahamästerskapet i klubben blev jag näst sist i och Kristinehamnaren JOS tog hem det efter en HU som växlade lite fram och tillbaka mot Brattfors-Per.


Har säkert glömt några tillfällen och framgångar, dock ska jag försöka att besegra spöket CPT under 2016 och försöka att ta mej längre än den 27 plats som jag har som bäst.


Önskar er alla ett gott nytt år och god fortsättning.



KRAM ASON


   






Ovido - Quiz & Flashcards