Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Det var bättre förr eller?

Av anders andersson - 4 december 2011 22:55

Har landat på hotellrummet eller rättare sagt cellen på Långholmen. Tittar omkring lite på FB och ser vad folk skrivit, hittar Jens blogg på aftonbladet om pokerförbundet och poker-SM. Tankarna svävar tillbaka till tiden i pokerförbundets styrelse och det vi faktiskt genomförde under den tiden. Bland ljuspunkterna Poker-SM online och de 2 live-SM i Tallin och givetvis alla de möten som vi hade när vi planerade. Turbulensen runt Ken, vi satt på msn i flera timmar och bollade lösningar (givetvis utan Ken).Kommer ihåg att Leffe skickade ett förslag till oss alla och Peder inte hade fått det. När Leffe kollade så hade han skickat det till en journalist vid namn Peder istället, paniken var nära men Leffe löste det med denne Peder :) Under MSN-möte föreslog jag med jämna mellanrum att vi skulle spela en turra för miljonen, för hur vi än gör får vi skit för det. Kommentaren ledde till uppfriskande skratt varje gång. 


Fattade aldrig hur jag kom med i förbundet, men jag hade lite frågor om stagdar och råkade nämna att jag jobbat med föreningsliv i hela mitt liv. Plötsligt satt jag med i förbundsstyrelsen och skrev stadgeförslaget. Fick många kontakter som jag fortfarande har kvar och framförallt 2 av som jag fäste mej extra vid under tiden. Leffe som under första tiden skötte administrationen var en klippa för oss, tyvärr tyckte styrelsen att vi inte kunde ha en anställd och där tror jag vi gjorde det största misstaget under min tid. Peder som kunde ringa bara för att bli på bättre humör och bolla saker med mej. Långt efter vår tid i styrelsen grepar vi telefonen ibland för att peppa varandra. Valde att hålla en låg profil i förbundet och tror att de flesta i pokersverige inte ens vet att jag suttit där. 


De kontakter som jag fått genom uppdraget har jag med mej i mitt arbete med min pokerklubb Lepok och jag har mött många "pokerprofiler" som är sköna och som jag möter med glädje när vi möts, Bengan, Hefo, Kollind, Wiseguy, Norinder, Valterego, Hatten, Dödarn, Jens, Nalle m.fl och givetvis Dan Glimne. En av mina höjdpunkter är en frukost med Glimne i Tallin på hans födelsedag, kvällen före hade vi sjungit Ack Värmeland Du Sköna med CatWomen i baren. Han började vårt samtal med "säg Grattis", när jag sagt detta så tackade han för att jag kom ihåg hans födelsedag. Nu kör jag alltid den när jag träffar folk på min fördelsedag.


Har flera gånger försökt få svar från nuvarande styrelse, men inga av mina mail eller frågor har besvarats. Detta har gjort mej riktigt besviken :(


Jag kan ibland sakna Svepof som det var då, men tror att dagens Svepof håller på att tyna bort.


Mitt pokerliv idag rör sig runt Lepok och våra egna pokerlegender, Hissa, Edmark, Fredriksson, Molle, Räka, Nizze m.fl

På lördag spelar vi årsfinalen och 10 är kallade, vem lyfter pokalen? Lovar att det skrivs snabbt här om det blir ASON!


Må gött där ute, daxs att släcka ljuset i cellen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards