Alla inlägg den 28 september 2012

Av anders andersson - 28 september 2012 13:12

Dagarna flyter ihop lite här i Vegas. Torsdag har förlängesen blivit fredag (04.20) och jag äntrar rummet för att få någon timmes sömn.


Fredagen hade mer än gärna tillbringat i Lesjö eller Karlskoga då 2 av våra lag i IBF har premiär i kväll. Damerna möter seriefavoriterna Hagfors U i en svår hemma match i Sporthallen och Herr-A börjar borta mot Karlskoga U, som kan komma med hela A-laget om de vill då serien inte startat ännu för dom och den matchen känns oviss, men jag litar på Mina" gubbar"


I onsdags spelade jag 3 turror och i och med våra dealer mellan ressällskapet så gick jag jämt upp. 11 turran på morgonen kom NIzze för fösta gången in i pengarna och jag cashade min 8e, då vi var de enda som spelade av vårt gäng så delade vi jämt av och fick 160 dollar var.

Jag sprang sen dåligt i både 19 och 23 turran, men då Sjöö gjorde en deal med 5 kvar så fick jag 45 dollar i min andel på honom och i 23 turran var det Klackens tur att deala till oss pengar med 3 kvar. 40 dollar av 85 tillbaka där :)


Molle och jag spelade texas mot dealer sen till kvart i 5 på morgonen och cashade ut ca 200 dollar plus var :)


Efter några timmar sömn var det poolen någon timme, vi bokade in oss på en rockkonsert som hete Bite på kvällen, Molle; Klacken, Ståhl och Daniel drog iväg för att boka helikopterfärd till Grand Canyon på söndag.

Nizze och jag fördrev tiden med att spela bort 95 dollar på texas mot dealer, NIzze fick en lycko 5 dollar av mej och sen åt vi på mexikanska resturangen och spelade Chicago på rummet. Vann 3 gånger mot Nizzes 2, men han fick en Royal en av gångerna vilket gladde NIzze..


Showen var en "erotisk" rockshow och jag förstod inte varför de inte kunde gjort samma show utan att visa brösten. Dock var showen varierande med trapetskonster, bra musik och en fruktansvärt bra sångerska. Molle bjöd på min biljett då jag först avböjde att följa med.


Efter showen skyndade vi oss ner för att anmäla oss till 23 turran som börjat redan. Träffade 2 killar från Arvika och vi var 9 svenskar av 29 i turneringen ;) 4 av oss hittade till finalbordet. Jag åkte sen som 10a, Arvika svensken som 8a, Sjöö blev 7a. Bubblan fick pengarna tillbaka, vilket var 6e plats. En häst kvar i leken och det är Nizze som cashat sin andra turra på 2 dagar. Lycko5 dollarn han fick av mej har han för att täcka korten med :)


Efter en lång HU så delar Nizze och en till på pengarna och spelar bara om vem som vann turren, damen i frågan vann då med en färg och NIZZE blev 2a. Bra jobbat Nizze


Längtar hem till famlijen, innebandyn och jobbet, men får väl genomlida 6 dagar till i värmen, sänder en lyckans spark till våra innebandylag och önskade att jag kunnat klona mej och vara på alla ställen samtidigt :)


Må gött, för det gör jag/ason


Ovido - Quiz & Flashcards