Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Likgilltig

Av anders andersson - 22 september 2013 01:00

Sista tiden har jag haft svårt att finna mej själv, inget verkar få mej på gott humör.


Visst har jag haft en svår tid, men jag brukar kunna ta det med gott humör och skoja bort det mesta men orken verkar tryta där nu.


Känner mer och mer bitter i allt jag gör och allt som händer runt mej. Lusten runt Jobb, Innebandy och poker verkar bortblåst och jag vet inte vad som egentligen håller mej uppe. Svaret på den gåtan är nog mina barn, sambo och nära släktingar. 

I samtal med chefen häromdagen sa hon att syntomen mycket väl kunde tala för att jag är på väg in i en depression.


En sak är dock säker, jag har inte varit mitt glada jag på sistone och behöver komma upp ur gropen jag fastnat i. Jag behöver ljuspunkter i mitt liv att se framemot, morötter som hjälper mej komma på fötter igen. Jag vill längta efter pokersittningar och innebandymatcher. Kort och gott Jag vill leva livet!


Om drygt 3 veckor ska jag till Malta, jag har slagit vad med 2 personer om att nå 99,9 kg (ca 6,5 kg kvar). Borde längta mer efter resan, men ser viktmålet som viktigare än själva upplevelsen. Suget finns inte där just nu, ska jag avboka resan och bara skita i den? Ska jag skita i viktmålet och ta de smällarna det innebär?


Tröttsamast är nog likgilltigheten för allt.


Varför skriver jag detta dravel? Dels för att ni ska förstå att saker jag säger ibland bottnar i mina problem och att fel personer kan råka ut för det, dels för jag behöver hjälp från några av er. Stötta mej, sporra mej, ge morötter eller bara finns där för mej.


Orkade inte ens bry mej i att Leksand slog Färjestad idag (å då ä det illa)


Kram på er alla ute i denna kalla värld, låt oss värma upp den tillsammans/ason

 
 
TIna

TIna

22 september 2013 13:52

Det är en styrka att visa sig svag och utan det "påklistrade" leendet. Du har alltid kört i 110, och "bensinen" räcker inte för evigt. Du har rätt att må som du gör och det du känner är dina känslor. Tycker du ska satsa på dig själv och de dina. Nå målvakten och åkt till Malta men framför allt fundera på vart du vill, känns som du står i ett vägskäl och ta den tid du behöver.
Styrkekramar
Tina

http://Tinas-sida.blogspot.com

 
Ingen bild

ason

22 september 2013 13:56

Tack Tina! Kommer under veckan ta hjälp utifrån och får se vad det leder till

 
Ingen bild

Per E

22 september 2013 14:33

Bra och viktigt skrivet Anders! Att sätta ord på hur man känner eller "inte känner"/lever är enligt min egen erfarenhet en bra början till att kunna ta sig upp ur hålet. Hoppas du du hittar några ändar att dra i för att få energin och viljan tillbaka. Vill du få lite distans och lugn och det lockar är du välkommen att komma å höstsegla lite!
Per

 
Ingen bild

ason

22 september 2013 15:37

Tack Per :)

 
Ingen bild

Kerstin Enberg

22 september 2013 19:23

Instämmer med Per, det första är att sätta ord på det som känns. Du är en fantastisk och modig person.
Kram kerstin

 
Ingen bild

ason

25 september 2013 12:22

Tack Kerstin, känner att det är skönt att ha trevliga, kloka och goa vänner runt om i landet som oxå visar att de bryr sig

Kram

 
Den unika

Den unika

14 juli 2014 09:54

Nu var det ju ett tag sedan som Du skrev detta. Hoppas att Du mår bättre och kom iväg till Malta. Många har inget alls att se fram emot, ingen resa eller har en sambo, nära släktingar eller något jobb. Alla dagar ser alltid likadana ut!!!

http://himlahavet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ason

14 juli 2014 15:45

Hej. Tack jag har fått hjälp och mår bättre. Både medicinskt och av min vänner. Kom iväg på resan och är även nu på en härlig resa med vänner i USA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards