Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Äventyret närmar sig

Av anders andersson - 5 juni 2015 18:20

Mycket pågång som gjort att tiden bara rusar fram och helt plötsligt har vi snart betat av en vecka i juni. Konfirmation, fördelsedagar, vårdbesök,dop och skolavslutningar blandat med en del poker gör att jag inte hinner tänka så mycket på vår Vegas resa. Blir påmind när jag möter folk på byn som läst om mej i tidningen och de lovar att hålla tummar och kommer med glad hejarop.


Helgen som kommer ska det hinnas med SM-kval i poker, heja fram LIF till seger och sen dop av brosans Philip, nästa vecka blir det fokus på att lillgrabben tar studenten med dubbelt firande, först på torsdag i Karlstad när han "springer" ut och sen i Lesjö på fredag för de som inte kan på torsdag. Efter det är det inte så mycket planerat förutom jobbet och alla mina besök hos läkare, fotvårdare och massör. Pappa ska förstås fylla 70 innan jag åker och då blir det en tur till Laxå. 


Resan till Vegas gör jag med mina vänner Nizze och Krister och vi lyfter från Arlanda den 29/6. Nizze har varit med på alla mina Vegasresor förut och det känns tryggt. För Krister och mej blir det vår första resa tillsammans. Första veckan bor vi alla på Stratosphere, där jag lyckades få gratis hotell när jag skrev att jag skulle komma. Vecka 2 flyttar jag och Nizze till Palazzo som var en del i priset i paketet jag vann. Krister bor kvar på Stratosphere och jag gissar att vi kommer hänga där på lediga tider.


I mitt paket så vann jag ju oxå start i main event WSOP(värde 10000 dollar) och jag har valt att starta den 7 juli (event 68 C). Före det så kommer vi spela småturror på Stratosphere och Binions och kanske provar något nytt ställe oxå. Jag har även bestämt mej för att spela event 62 på WSOP som är en bounty-turnering där man får 500 dollar för varje som man slår ut.  Här kan man hitta information om spelschemat m.m under WSOP  http://www.wsop.com/tournaments/


Jag har lite smått börjat sälja andelar i mitt spel på WSOP och för dem som är sugna på att vara med och dela på ev vinst så har jag en del kvar. I event 62 som kostar 1500 dollar så kostar 1 % 125 kr och i main event så kostar varje % 830 kr. Vill man ha 2% i bountyturneringen och 1 % i main så avrundar vi till 1000 kr jämt :)


I daxläget så är 29% sålda i bountyturneringen och 2 % i main. Flera har önskat % men inte betalt ännu så jag räknar bara betalda. Säljer max 50% i varje event och för att gälla så ska det vara betalt innan jag startar.

Eftersom Svenska staten ska ha sin del i kakan så kommer de ta 30% av ev vinst och jag delar ut efter jag dragit av skatten på vinstpengarna.


Andelar kan bokas på ason65@hotmail.com , i pm på fb eller på 0730-971528.


Jag kommer försöka blogga och rapportera så ofta det går under tiden i Vegas, hoppas ni vill "hänga" på.


Nu blir det lite satelitter på 888poker å försöka vinna ett paket till.


Må gött/kram Ason



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards