Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Flyttar....

Av anders andersson - 5 juli 2015 18:40

Flyttar

Dagarna på Stratosphere är nu över och jag å Nizze flyttar ner till Palazzo. Känns lite vemodigt att lämna trygga lilla Stratosphere för smeten nere på strippen. Dock börjar det kännas verkligt att jag snart ska få spela main.


Poker

Torsdagspokern blev både upp å ner. Först spelade vi på Treasure och åkte tidigt alla tre, sen drog vi til Stratosphere och spelade 19 turran där. Denna turra hade jag QQ 7 gånger och vann 6. 8 kvar så gjordes en deal där alla fick 329 dollar och Nizze Krister och jag var alla bland de 8


Har haft en svaka efter mina framgångar i början av vecka. Spelat på MGM där jag åkte som 16e av 75 då mina QQ mötte AA. Då tyckte jag själv att pokern fortfarande flöt på. Fredagsturran på Stratosphere blev inte som jag tänkt. Började bra, men sen drabbades jag av trötthet som jag lidigt så av sista halvåret, jag somnade flera gånger och varje gång jag tittade upp så verkade det vara min tur. Jag märker inte själv att jag är trött utan somnar till. Givetvis gick det inte så bra. Slarvade bort min stack och drog till rummet och somnade med glasögon och hörlurar på. (Nizze sa att det såg roligt ut). Sov i 9,5 timme, Nizze gjorde en deal på 4a och har nu 3 raka ITM på Startosphere.


Lördag blev det Binions och även här somnade jag i första perioderna. Gjorde en reentry och sedan verkade flytet kommit tillbaka. Dock så sponsrade jag Anders från Hallsta med mina marker och jag åkte med 80 kvar av 234. Nizze blev 19 och ITM igen. Jag och Krister hann spela 19 turran på Stratosphere, men det bästa där var nog pizzan i pausen som de alltid bjuder på.


Idag ska vi checka in på Palazzo och hämta ut min bijett till Main. Pokermässigt så siktar vi på 19 turran på Stratosphere.


Andra spel

Spelar en del maskiner och både fredag och lördag var lyckosamma. Vann 200 dollar i fredag och 300 dollar i går,

Rouletten är jag minus 400 dollar på, men ikväll ska vi spela alla 3 och besegra hjulet.

Texas mot dealer gick dåligt i början på vecka, men även här så har det vänt. 500 dollar plus på 2 dagar. Pokern kostade dock 390 dollar igår så det var gött att dra in på andra spel.


Maten

Vi har alla dagar ätit en makalöst go frukost med alla möjligheter i världen att äta sig mätt på. Själv har jag varit så mätt hela dagen att jag inte ätit så mycket mer efter det. 2 gånger har jag varit på donken annars inte ätit middag med de andra.


Aftonbladet

Emil Jakobsson hade tipsat Aftonbladet om min kvalbedrift och de ringde för någon vecka sen och frågade om de fick skriva om det och jag sa ja. I torsdags hade de med detta på nättidningen och artikeln hade över 200 delningar på facebook :) Efter detta tog det fart på andelsförsäljningen. Framgången i bountyeventet hjälpte nog till oxå, då många omvandlade vinsten till andelar :). 28 sålda och jag kommer nog inte sälja fler än 40 och ev byta % med någon annan som spelar om det blir tillfälle.


Mina Damer

Har några favvodamer här i Vegas. Den första är en gammal dam som vi träffar varje år vid pokerborden, hon blir så glad när hon ser mej och Nizze. Hon håller på oss lite extra när vi spelar på samma turneringar. En go äldre dam helt enkelt. 

Den andra är en supertrevlig servitris som jag tror heter Christine. När jag ser henne så plockar jag alltid upp dricks som hon får även om jag inte beställt något. Hon har verkligen glimten i ögat och jag får puss på kinden varje gång. De har bara dricksen i lön så de 5 dollar som hon får är värd endel verkar det.


De tredje damen har jag inte sett i år, kanske har hon slutat eller har semester. Hon heter Crystel och har varit min och Molles favorit sen vi tröstade henne för 4 år sen när en "kund" varit elak mot henne.


Andra damer

Givetvis får vi inte glöma QQQQ de är viktiga i spelet, och i flera turneringar har de hjälpt mej. De gånger jag tagit pengar så har QQ varit mer till hjälp än AA och KK


Dock behöver Towa inte vara orolig. Bara charmar damerna lite då jag gillar se när de ler och blir glad. Det är ändå bara mina pengar de vill åt ;)


Övrigt

Promenader har jag gjort ca varannan dag sen jag kom, i fredags vandrade jag från MGM till Wynn efter strippen och bara njöt av att vara här. De andra gick tydligen hela vägen till  hotellet från MGM, en svettig upplevelse :)


Poolen har vi varit vid 5 av 7 dagar. Idag packar vi och det blir troligtvis ingen pool. Ev om de har någon på Palazzo som hinns med.


Ska hämta ut mitt kit från 888poker i dag oxå, så det blir lite flängande idag, Palazzo, Rio, Palazzo, Stratosphere och sen slagga på Palazzo. :)


Karma

Varje dag så har jag gett minst en människa här borta pengar, då jag tror att det ger mej ett gott hjärta och spelet fungerar. Missade detta före MGM och Binions och då gick det käpp rätt åt långskogen.


Servitrisen jag skrev om förrut fick 5 dollar innan min första seger, en gubbe på gatan. fick 2 dolalr innan Stratosphere där vi alla cashade, Efter Binions gick jag förbi en krigsveteran som stod och tiggde pengar. Jag pratade lite med honom och gav honon 20 dollar, sen gick jag å vann 300 dollar maskinerna och 200 dolalr på texas mot dealer.


Nu ska vi duscha och sen checkar vi ut


Sjuk

Verkar inte vilja släppa tagit om min förkyldningen eller halsflussen. Några dagar kvarpå penicillinkuren, dock är jag bättre än jag varit förrut på resan.



Må gött i värmen för det försöker vi göra/Evert Jan Anders Ason Andersson





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards