Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Main event

Av anders andersson - 9 juli 2015 06:24

Vaknade upp vi 9 och som vanligt var Nizze redan vaken. Duschade och gjorde iordning allt som jag skulle ha med till main event. Handlade lite förnödenheter på Walgrens som jag kunde äta och dricka vid bordet.


Möter upp Krister och vi åker taxi upp för att inte bli sena. Rio myllrar av "pokerspelare", det pratas om den största startdagen nånsin. Slutar på strax under 4000 spelare och totalt startade 6420 spelare på 3 dagar. Nizze och Krister beslutade sig för att dra till treasure för de trode inte att 235an skule spelas denna dag,


Min startdag hette 1C och jag gick till mitt bord 69 med plats 6. Gjorde iordning med plattan och tog fram drickan. strax efter 12 var vi igång med spelet och det flöt på bra från början. Kommer dock inte dra så många pokerhänder då jag glömt många och förträngt andra. Följde Kenny Rundhs råd från då han spelade att konsentrera mej på mitt bord och det är dom jag behöver fajtas med i första hand. Första 2 timmarna flöt på och jag nådde första pausen med ca 43000 i marker (startade med 30000). Bekantade mej med min vänstra granne som var en trevlig irländare som skrattade och skakade på huvudet åt min tur åtskilliga gånger under dagen. I övrigt att nämna så hade vi en fransman som nog tyckte jag var jobbig då ha frustade många gånger åt mina move. En indier och en alban som båda nu bodde i USA. En finne kom till bordet under andra blindsnivån och han verkade duktig , men hade oflyt i de flesta händer och åkte ut i slutet av dagen- Övriga tror jag var amerikaner.


Efter första pausen så fick jag några väl betalda händer och var snabbt uppe på ca 55000 och korten var med mej och jag hade haft KK 3 gånger så långt. i andra pausen så hade jag ca 63000 och jag rapporterade flitigt till de som köpt % i mitt spel (egen grupp på FB för dom). Laddade telefonen och plattan i pausen för att kunna fortsätta rapportera. Det märktes att kl var mycket hemma för färre och färre var vakna vid denna tiden.


Efter andra pausen gick jag snabbt upp till 74000 innan jag fick dagens enda svaka och den var djup. Om jag innan träffat allt så missade jag alla steg och färgdrag och hade vi samma par så hade de bättre kicker. Rasade ner till 23000 innan jag hittade en KK som jag höjde upp med. Fick syn av indiern som var en väldigt tajt spelare. Floppen innehöll givetvis ett A men oxå en K. Jag checkade och han betade jag synade. turn K (hade fått FYRTAL!!!!) jag checkade och han betade igen. På rivern checkade jag igen och han betar ut och jag höjer givetvis. Han funderar över 6 min innan någon säger time och han lägger stegen. Stutsade upp i 43000 och innan pausen var jag uppe i 55000.


Tredje pausen var 1,5 timma långt och matköerna ännu längre. Hade några äppelpaj med mej som jag åt. Laddade upp platta och telefon så det skulle räcka till de sista 4 timmarna.. Nu hade korten och KK kommit tillbaka till mej vann även den 5e gången med KK. Självförtroendet var på topp och irländaren och hans granne på andra sidan om honom hade rätt roligt åt fransosen som frustade mer å mer åt mina spel. En speciell pott som knäckte honom lite extra var när jag bestäde mej för att reraisa hans höjning (han höjde med vad som helst). han synade och floppen kom 6,2,8. Jag checkar den och han checkar, turn ett A jag betar han synar, river K jag betar han raisar, jag synar och han visar upp AK för 2 par, jag hade dock 66 för floppat set :). Han kunde inte förstå att jag reraisade med den handen och det kan nog inte jag heller. 


Sista timmarna så stal jag massor med blinds och 9 av 10 försök lyckades. Ingen vågade spela mot mej utom fransosen som tog tillbaka lite av mej. i fjärde pausen hade jag 79000 och vid dagens slut så var jag uppe i 110300.


Mycket nöjd med mitt spel och starten på main, men inget är vunnet än. Över 4300 spelare kvar, 1000 får pris. 

Taxi till hotellet där jag mötte Mattias Andersson som oxå gick vidare till dag 2, men med betydligt mindre marker (ca 12000).


Sov gött och vaknade sent. Bestämde oss för att bara spela turran vid 14 på treasure för att spela bort lite skithänder (Krister spelade 11, 14 och sen även 19 turran på Stratosphere).

Dagen spenderades vid poolen någon timme, pokern gick åt helvete som jag gissade, min AK förlorade mot AQ. Vilade på rummet tills vi gick och åt på Cheese Cake Factory. Handlade sen lite till mina brosdöttrar på deras favvo affär Victoria´s Secret. Hittade ett spelkvitto i min byrålåda som städtanterna missat och den var på 95 dollar, så nu ska jag och Nizze ner och spela maskiner för dom innan läggdags. 


I morgon kl 12  (21 svensk tid) är vi på plats på main igen bord 72 plats 7 och 110300 i marker framför mej.

Håll tummarna för Evert Jan Anders Ason Andersson är i farten

 
 
Ingen bild

Nick

9 juli 2015 19:30

Hej Anders,
Railar via nätet hemma från Svedala och har bl a följt Mattias A och Dybban via Twitter. Hade varit jättekul att få ta del av dina rapporter om det finns möjlighet för det?

Följer via Twitter, WSOP, poker se och pokerlistings hela natten igenom då jag ställt om till Vegas-tid den här veckan..

Härligt att se hur du hanterade stacken under dag 1C - Vet inte mycket om dig som pokerspelare, men tror väl att om du spelar 'ditt spel' och håller lugn och tålamod även idag så kan allt hända.

Lycka till!
En nybliven Ason fan

 
Ingen bild

Ason

11 juli 2015 09:18

Tack Nick. kul att du följde mej, synd att jag var kortkall hela dag 2C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards