Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Facebook skrämmer mej

Av anders andersson - 28 oktober 2015 23:27

Oftas skriver jag bara om poker på min blogg och hälften av de som läser förstår knappt vad jag skriver.


Dagens blogg kommer handla väldigt lite om poker, hoppas dock att de flesta förstår vad jag skriver denna gång....


Jag kollar facebook (FB) ofta och ser hur mer och mer handlar om hat och att man vill byta regeringar till höger och vänster, stänga gränser för folk i nöd m.m Folk som jag bryr mej om delar sidor som sprider hat, andra sprider hat mot de som delar dessa sidor. Mobbing är inte inne, men istället så ska man hata? Jag förstår inte logiken.


Jag blir mörkrädd när jag läser förvrängda artiklar, senast en pojke som skulle ha blivit misshandlad av en "invandrare". Någon hade kollat upp bilden som visade sig vara en 4 årig flicka som hade attackerads av en hund. Vem vinner på sånt? att bara sprida lögner'? Jag blir frustrerad av att folk inte kollar källan


Fanatiker oavsett vilken sida dom står för har jag väldigt svårt för, religösa, rasister, vänsteraktivister m.fl En fanatiker ser inte klart och målar världen svart eller vit och gör vad som helst för att "vinna". Har börjat dölja de värsta hatarna genom att göra så jag inte ser deras status längre (har även tagit bort endel)


Annat hat som sprids på FB är det politiska "bort med svetsarn" är bara en av  alla. "Sverige är inte demokratiskt". "13 % får inte vara med"  " MP måste bort". Är själv ingen anhängare av varken sossar eller Miljöpartiet, men nu är det politiska styret som det är och då försöker väl de styra det som de kan och vill. Ingen regering kan göra allt om man inte har egen majoritet. "Svikna vallöften" är det oxå många som skriker, undrar hur många löften era partier svikigt eller hur många gånger vi själva sviker i våra liv... 


Använder FB mycket i mitt föreningsliv annars hade jag nog valt att släcka ner FB för gott. 

Att läsa all galla som folk spyr ut ger mej ingen livslust.  Min livslust får jag av alla spännande människor jag möter i mitt jobb, pokern, mina innebandyflickor och min familj. 


Världen är mörk och kall just nu och utan kärlek så kommer vi kriga och hata sönder varandra. När ska folk förstå att människor är just människor oavsett hudfärg, religon eller kön (själv är jag Vit, Ateist och man)?


Om våld föder våld så borde värme och omtanke kunna sprida värme och omtanke. Världens skulle må lite bättre av mer kärlek. Så kramas mer och ta hand om varandra



KRAM från Människan som hade "tur " att födas fri i ett fritt land


/Ason

 
 
Ingen bild

Ben

18 november 2015 23:04

Tack!!! Håller med dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards