Direktlänk till inlägg 4 november 2015

Malta, Poker-SM

Av anders andersson - 4 november 2015 22:01

Då var man på Malta igen, gillar verkligen att vara här nere. 4 besöket och givetvis är det pokern som tagit mej hit. Vi kom ner i måndags och man kan väl med lätthet säga att vi inte nått några framgångar ännu. Tisdagen började dock göttt med ett besök i poolen och sen hard rock cafe. Lovar att ingen av oss 5 gick hungriga.  tisdagen kom våra vänner från Hällefors ner dock utan bagage som var kvar i Frankfurt.  På Portomasso sade att det skulle vara en win the buttonturra på kvällen, men tji fick vi. Istället spelde några av oss kval till BOM. Ingen av oss kom nära biljetterna.Vann en del på rouletten innan jag och Eddie satte oss på cashgamet. Vid 04 nådde vi hotellet, ingen lycka för nån av oss. 


Onsdagen började vi köa vid kl 10 för frirullen till Main. På tältet vi spelar i satt det massa namn på svenska "pokerprofiler" och en clownfisk (nemo)

  6

 40 platser blev tillslut 56 med 2 inköp till main. De 9 av våra som var här nere då spelade och Funken var närmast på en 8e plats. Hörde att Gun T tyvärr bubblade. Spelade lite cash och hade megarushen, men kunde inte sluta i tid utan gick tomhänt mot hotellet


Efter bott i Aris rum i 2 nätter så var det daxs att byta till eget rum,. Givetvis med dagens flyt så hittade de inte mitt namn med tillhörande rum. Flyter på bra nu. Medans Bjolle fixar med min och Eddies bokningar så går vi och äter tillsammans med Ari.på Rokna. Beställer en hawaii och läser dåligt på menyn vad den innehåller. Här nere har de ett ton svamp under osten. KLONK......

Vänder lite när Bjolle ringer, rummet klart och har tur att få rummet bredvid Ari. Hälleforsarna har fått sina väskor och luktar nu lite godare. Under dagen/kvällen ramlar Ulf, Torstesson, Olle, Kjell och Stu in på hotellet. Alla "våra" utom Eero (sliten) och Eddie (spelade cash) spelade sen turran kl 20.00 Jag Stefan, Funken, Nizze och Ari åkte snabbt och i skrivande stund så vet jag inte hur det gått för de andra. Eddie låg skapligt plus på cashen dock. Med svansen mellan benen drog jag tidigt till hotellet och laddar för omahan i morgon. 


Håll tummarna för att det vänder. I morgon spelar jag, Ari och Eddie SM i omaha. Natti från Malta.


/AAson

ps pengarna håller på att ta slut så är det någon som har en säck över så skicka gärna en bunte ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards