Alla inlägg den 1 maj 2016

Av anders andersson - 1 maj 2016 16:50

Hej å hå vad tiden går.... Dock inte nog fort ibland. Många saker på gång i maj och rätt vad det är så kommer juni och resan till Vegas.


Närmast i händelser framöver är Lesjöforsdagen den 5/5 där jag är en av de som är ansvaringa bla tillsammans med fantastiskt duktiga Mona G och Peter Skoog (evigt ung). Besök gärna vår marknad och se småstjärnor, Smör-Elvis, Lesjöforsprofil, fotbollsmatch m.m


Det stora för mej personligen denna dag är Figgefonden som ska ge ut ett pris i Figges ära och vi (jag, Palle och Johan) har haft svårt i år att välja vilken kandidat vi ska ge priset.


Dagen efter så är det röj och städdag hos mor i Amerika. Jag fungerar bäst som arbetsledare och lekledare för barnen, men något ska nog även jag sätta tänderna i. Obligatoriska idrottsmatchen efter avslutat arbete på gräset hemma i Amerika med gammal som ung. Lutar åt fotboll i år :)


Lördagen den 7e är det klubbpoker och där leder jag poängligan efter 3 omgångar och tänkte försvara den placeringen, tur är att tvåan (Hissa) är bortrest och då blir det gapet i alla fall större. På tal om poker så inkasserade jag en 3e plats i Karlskoga i går. På finalbordet regerade en full ful finne som träffade allt och spelade ut mej efter konstens alla regler. GRATTIS Seppo!!!!!!!! Mike the Slim blev 2a.


Söndagen blir en tripp till Linköping med storgrabben då han ska opereras den 9/5 och när alla operationer är klara så har han som far och farmor en protes-djävel han oxå.


I övrigt erbjuder maj på en resa med mitt flicklag i innebandy till Göteborg och Liseberg, Ledarkurs/vård på Kungshol och sist men inte minst BINGO som jag hjälper mor med när hon har varit dålig. Veckorna kommer nog gå fort även om jag säkert kommer längta ihjäl mej efter den 14 juni.


Ikväll så har jag nått kvalfinal till WSOP-eventet Crazy-8, där en spelare får åka till Vegas och spela event 56. Drömmen är att senare kvala in till main-event men det har gått trögt de sista veckorna med de kvalen. Självförtroendet stärktes i alla fall en del igår med framgången i Karlskoga. 


Försäljningen av % har gått sådär. Kanske endel väntar in i det sista, men ett event har varit populärt och det har jag drygt 10% kvar bara. Det är event 46 som är ett bountyevent, samma som jag förra året kammade hem 3000 dollar på. 


Nyfiken på Vegas %? hör av dej på FB eller mobilen 0730-971528. Först till kvarn gäller och högst 50% per event säljs.


Nu ska jag ta en powernap innan kvällens sittningar.


Må väl mina vänner


Kram Ason

Ovido - Quiz & Flashcards