Direktlänk till inlägg 19 september 2012

ITM

Av anders andersson - 19 september 2012 19:28

3e dagen i Vegas böjade med frukost på Roxy,sen någon timme vid poolen. Vid 13-tiden tog vi bussen längst ner på stripen för att vandra uppåt genom hotellen. Redan på första hotellet var några sugna på starkare drycker och slank in på en bar, själv tog jag Molle med mej och vi strossade runt i hotellen och kollade. När vi nådde Flamingo så var tiden så mycket att vi tog bussen till Stratosphere för att hinna duscha före 19.00 turran.


82 spelare blev vi och vi hade alla med när halva startfältet var kvar, började svajigt och pendlade mellan 5-10000 på en startstack 8500. Åkte på en lite smäll så hamnade på ca 3000 när jag fick byta bord. Stjäl blindsen vid 300-600 och får ett varv till på mej. Hittar JJ och ställer allin, Daniel och en till synar. Den andra synaren höjer sen ut Daniel och mina JJ står. Får byta bord igen och nästan direkt dubblar jag upp och har plötsligt 20000 och AVG. En efter en åker ut (vår förste på 41a plats) och efter några bordbyten till är det finalbord och alla är i pengarna. Flyter på bra och jag har tur allin med A8 mot Ståhls AK och träffar 8an. Ståhl åker sen som 8a. Är chip2a när blindsen blir 10000-20000 med 600000 marker i spel, rena lotteriet med allin poker hela tiden, men den med minst marker klarar sig varje gång. Underligaste med denna turra är att jag satt på alla bord i turren....


Efter att missat någon flopp och blindat bort lite så har jag bara 55000 kvar med 40000 i big blind. Hamnar allin med Q3 mot K8 men träffar inget.... 189 dollar (inköp 65)


Kastar mej in i 23-00 turran som de andra 6 spelar 10 minuter före de stänger reggen. Plockar en pott direkt och hamnar på runt 10000. 4 priser och vi blir 3 Lepokare på finalbordet, Molle har dock ingen lycka med sig och åker som 8a, jag beställer in ruter med A9 mot AK och får en runner runnerfärg och blir snart chipleader. jobbar oss till 5st kvar och bestämmer att 5an får insatsen tillbaka (65 dollar). hittar AK när shortstacken ställer allin, jag synar och han har 22, träffar A....men river är en 2 djävel och han går från sista till första plaste. Dock åker han på en smäll senare och blir sen 5a.


4 kavr så höjer halva min stack från knappen med A8 ruter, SB går allin och jag så lite kvar att jag måste syna, danna gång sviker pokerguden mej och jag blir 4a och får 140 dollar. Sjöö är kvar och de gör en deal som ger honom 280 dollar.


Molle spelar lite på maskinerna så jag går över till Rouletten tillsammans med Nizze, satsar 40 dollar och lägger 10 dollar åt gången, sista snurren träffar jag 12an och får 44 gånger pengarna, spelar några rundor och har 14 dollar kvar, lägger 10-15 plus runt 14 och de andra ner vid 28,29,30. Killen som snurrar säger lets hit 14 och det gör jag :) Får 66 marker sen lägger runt 14 och 11 och säger själv 11 och träffar 11 :) la på de över 100 dollar, och missade men växlade ut 100dollar :)


Skickade några sms till Towa och sen läggdaxs 04.41...Uppe sen vis 07.30 och inte kunnat somna om. Nu är kl snart 11 och jag provar morgonturran :)


Må gött/ason

 
 
Ingen bild

carim

19 september 2012 21:13

hänger inte riktigt med i alla svängar, men det låter som att det går bra för dig där borta!

anders andersson

20 september 2012 15:56

Just nu flyter pokern på bra för mej. Fötterna lite svullna, men annars bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards