Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Underbar torsdag

Av anders andersson - 21 september 2012 09:07

08.30 drog delar av gänget på sin roadtrip och NIzze, jag och Molle blev kvar i Vegas. (fått sms på att de är framme i LA nu). Vi ringer och väcker NIzze och går och äter frukost på en Mexikansk resturang. Förbereder oss på 11.00 turran och det blir 25 startande med 4 priser. Flyter på bra för mej och jag lyckas ta med till sista pengapriset på 136 dollar, Nizze har lyckats bubbla och förhandlat till sig inköpet :) 2 av våra 3 i pengarna. Efter turren går vi upp på vårt rum och spelar Chicago, som Molle vinner.


Bestämmer oss för att prova buffen och massor av läckerheter breder ut sig. Tar lite av varje och känner att jag äter lagom mängd :) Dit kan jag tänka mej att gå flera gånger. När vi ätit drar vi kosan till pokerrummet för att spela 19.00 turran, efter gårdagens fadäs så var jag inte speciellt sugen att spela och huvudet spökar för mej, känner mej lite dåsig och tar 2 panodil.


55 startande i turran och jag börjar stabilt, alla 3 av oss kvar i andra pausen, ingen dock med mycke marker..

Närmar oss final bord och Molle har jobbat upp sig till 40000. och jag har 6000 med bb och hitta A10, mötte 99 och träffar A direkt, dubblar igen innan jag hitta AK på bb, dubblar igen och är med i matchen ca 16 kvar. Har fått knappen igen när UTG ställer allin och jag synar med  AK som står mot AQ.Inget kommer och jag är riktigt med i turneringen. 


Finalbordet är stabilt och vi närmar oss pengarna :) Molle och jag kvar när vi gör en deal på 7 kvarvarande att bubblan får inköp tillbaka. Molle ställer allin med AJ och blir synar av K 9 som träffar 9an. Sen göres en deal där vi kvarvarande 6 får 408 dollar var, Flytason gör det igen :) I pengarna på båda turrorna och dessutom grabbarna på varsin bubbelplats. Vi delar som bröder och Molle har kommit upp på svarta siffror och jag ligger samanlagt 


Nu har klockan passerat midnatt och vi har oxå fredag så det är daxs att sova.

Mår gött med 2 turneringar och båda i pengarna :) spelat 8 turneringar nu och i pengarna vid 5 av dom. Får lov att säga att jag är nöjd med utdelningen och spelet:) Fredag blir det troligen 11.00 turran på Stratosphere och sen ner till Ceasar och äta chesecake. Ska försöka hitta en spelbar turran nere på stripen. 


Kroppen vill inte riktigt vara med, men jag kämpar på och pokern flyter på så det hjälper upp lite. Nu blir det sova av så man orkar vinna lite pengar i morgon oxå :)


Natti natti från ett varmt Vegas/ason











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards