Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Inte hela vägen...

Av anders andersson - 23 september 2012 17:39

Hej alla bloggenföljare!


Lite seg efter att följt LIFs match inatt via sms, tyvärr räckte det inte hela vägen. 3-0 och ovisst kval väntar grabbarna. Gick och la med efter 04.00 lokal tid och Sebben ringde och väckte mej ca 08.00 Pojklaget han spelar i lyckades vinna över Skattkärr med 6-4, så det var kul att höra när inte LIFs herrar nådde ända fram. Dock en jävligt bra säsong av grabbarna där hemma. 6an är nära nu ändå. Vi ligger 9 timmar efter så  man är lite sleten.


Efter att i stort sett bara varit på hotellet i 3 dagar åkte vi ner till Down Town och kollade runt lite, jag tycker om down town och atmosfären där. 

Spelade Binions 105 dollars i går utan framgång, Nizze var med långt bland de 111 startande, men stupade innan pengarna på en 15e plats. Efter turran strosade vi runt i vimlet av utkläda människor och såg allt från Hulken, Elvis, Smurfarna till Stevie Wonder m.fl Ett rockband spelade och Molle gillade det starkt :)


Jag ville spela 11 turran på Stratosphere, och vi lämnade Down Town. Kom strax efter turran startat, Molle och Nizze väljer att inte spela. Andra handen plockar jag upp 44 och säger till Nizze som kollar att jag behöver en litta fyr. Floppen kom 446, en snubbe höjer en annan ställer allin och jag synar, varpå första höjaren funderar en stund för att sedan ställa han oxå :) Rassel i marker högen :) FLOPPAT FYRTAL!


3 händer efter får jag A10 i spader och synar en lätt höjning, floppen kommer KQ6 med KQ i spader, jag synar en höjning och turn kommer.....SPADER J, en ROYAL STRAIGHT FLUSH !!!! :) checkar den och synar höjningen på 1000 och sen betar jag ut efter river som är ett A med förhoppning att han har fått stegen. Han viker dock med en 2 par.


Får sen 44 igen under andra blindsperioden, NIzze och Molle kollar och jag säger att jag behöver e litta fyr igen och floppen vissar en 4a :) En trevlig gentleman går allin och jag synar med floppat set ;)


Har nu 35000 i marker med 4500 i start..... Men kanske fick jag mina händer lite för tidigt, efter det så är jag kortkall i 2,5 timmar och när vi når finalbordet är jag i mitten av fältet. Ställer short på bubblan med 88 och möter 66 som givetvis träffar 6an... pengarna tillbaka, men lite surt med den starten att inte komma längre än 5 plats.


Känns ändå gött att fått en Royal i Vegas på nått sätt, hade jag spelat cashgame hade jag fått 388 dollar för fyrtalen och 2000 dollar för royalen, men pengar är en världslig sak...


Nu drog Molle till poolen och jag ska strax följa efter. Ser ut som vi spelar morgonturran vid 11 för att sen dra ner till Ceasars och kolla runt lite och äta Cheese cake.


Må så gött ni kan :) /ason


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards