Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Pokerfri måndag....eller inte

Av anders andersson - 25 september 2012 12:13

Efter söndagen var vi alla tre trötta på poker och bestämnde att ta en dag fri från pokern. Nizze och jag åt frukost på en mexikansk resturang för att sen joina Molle vid poolen. Som brukligt så spelade vi lite chicago efter sol och bad, vinden var dock kraftig så vi fick jaga både kort och t-shirtar. Molle vann som vanligt och han fick 1 dollar var för vinsten. 


Efter poolen var jag fruktat trött, fast jag sov ca 9 timmar i natt, Nizze och Molle drog ner på Stripen och jag skulle "vila" lite, vaknade vid 17-tiden. Tittade på lite TV innan pokertarmen drog i mej, spelade 19 turran och åkte som 10e man precis som det skulle bli finalbord. Towa hade skickat med 300 :- (42 dollar) att spela på maskiner för, men de försvann tyvärr snabbt. Gick och spelade texas mot dealer för 100 dollar, går ingen vidare då Nizze dyker upp och turar lite, spelar upp mej till 100 dollar och växlar ut.


Nizze är trött och går till sitt rum och jag går till Molle och kollar läget. Han ska sova så jag drar till 11 turran som jag oxå åker som 10 i en hand som slår ut 2 personer...


Efter att ha betalt turran med spelmarkerna som jag fick mot dealern förrut så har jag 55 dollar i marker och 15 dollar i pengar som jag spelar mot dealer, trögt i början och när det ser som mörkast ut så träffar jag en stege och sen floppar jag en kåk som på river blir en fyrtal. Helt plötsligt sitter jag där med över 200 dollar, några givar efteråt så får jag kåk och det flyter på med en färg efter det. När jag växlar ut har jag 400 dollar :)


Går mot Donken för att få något i magen innan jag ska sova, men har bara en 100 dollarssedel och de växlar inte den så jag får vänta till frukosten med att äta :)


4 fina 100 dollarsmarker ligger nu på rummet, gött när man kan sluta i tid. 


Tisdagen har rullat in så smått och idag blir det nog Binion och sen stanna nere i down Town och kolla på kvällslivet


Natti från Vegas/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards