Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Molle rockar

Av anders andersson - 26 september 2012 09:22

Dagen började med 2 timmar vid poolen, sen drog vi ner till Binions för kl 2 turran. 18 startande och jag startade dåligt. Kollade allt för många floppar och missade de flesta. Jobbar upp mej och vid första pausen har jag 26000 (start 20000). Molle och jag hämtade varsin tavla vi köpt i första pausen och han sa han hade 51000. Nizze strax under start. Både jag och Nizze går dåligt efter paus och är snart nere runt 6000... 


Nizze åker ut och känner sig krasslig. Han drar till hotellet för att sova och få ner den misstänkta febern.

Molle går fortfarande bra och jag dubblar upp. Jobbar mej in på finalbordet och lyckas dubbla med 1010 mot KQ, floppen 9,J,2 turn 10 och en räddande 2 på rivern. 


Åker dock strax efter med träffat A mot rivrad flush på 9e plats. 3 priser och Molle ligger bra med och spelar stabilt. En efter en åker ut och med 4 kvar gör upp att betala bubblan. Jag går och spelar lite maskin och vinner 80 dollar. kollar till Molle igen fortfarande 4 kvar, går och spelar texas mot Dealer och vinner 50 dollar till. 


Beslutar mej för att kasta mej in i 60 dollars turran för att ha något att göra, Molle säkrar upp med 30 dollar i mitt inköp. Turran är dock rena vilda västern och efter att ha varit allin 2 gånger så får jag JJ och höjer upp, en kille ställer allin med lika stor stack som jag och jag chansar och springer in i AA.... Ute som 9a igen


Molle jobbat sig in bland topp 3 men tappar större delen av sin stack. Vi har deal på att dela på 3 om någon kommer i pengarna och han har säkrat 270 dollar med 3e platsen. Säger till Molle att jag går och äter, hittar en chille cheese hot dog. Kollar att Molle är kvar och sätter mej vid en maskin och bränner 25 dollar, när jag kollar in i pokerrummet är turran slut och Molle borta. Letar i ca 15 minuter innan jag hittar honom.


Frågar om han blev 3a, men han skakar på huvudet och visar upp 1 finger för första platsen :) 670 dollar, efter dricksen 650 dollar att dela på. Vi drar Stratosphere och spelar texas mot dealer. Vi satsar 100 dollar var och efter ett tag värker min rygg och jag växlar +-0, Molle spelar ett tag till och springer bra även här. Han växlar ut 190 dollar så vi delar på vinsten även där, 45 dollar var. 


Bränner sen 110 dollar på en maskin innan jag drar till rummet.


Gänget från roadtrippen skickar att de är tillbaka i Vegas i natt vid 02.00 och jag tänkte möta upp dom och kolla läget. Kul att ha dem tillbaka :)


Göttast är dock att Molle vunnit sin första seger i Vegas och att både han och jag har vunnit på klassiska Binions ;)


Må så gött ni kan i Svedala, 1 vecka kvar innan vi är hemma igen

/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards