Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Middag på hög nivå

Av anders andersson - 30 september 2012 19:44

Mycket som sker på få dagar och minnesvärda saker händer hela tiden, fredagens höjdpunkt i dubbel bemärkelse var middagen upp i tornet på Stratosphere, drygt 300 meter högt. Tyvärr så klarade inte Sjöö av att vara där uppe, men vi andra avnjöt både utsikt och mat. Vi tog alla en 4 rätters måltid som tog ca 2 timmar att äta. Resturangen snurrar sakta runt och det är otroligt vackert att se Vegas på kvällen lysa upp, samtidigt som galningar kastar sig utför tornet eller åker slänggungor över kanten. Alla var "tvunga" att äta för minst 50 dollar styck, vilket inte var något problem :) Molles player card gav oss 120 dollars rabatt på maten som landade på ca 750 dollar på 6 personer.


Efter maten slängde vi oss in i en turra som otroligt nog ingen av oss cashade i. Molle och jag var på rummet före 12 och jag har tydligen snarkat en del på morgonkvisten ;)


Lördagen började jag faktiskt med att börja packa ihop mina saker som låg lite huller om buller i rummet, kollade mitt "player card" och såg att jag hade en fri hotellnatt, så NIzze följde med mej ner för att se om vi kunde utnyttja denna som betalning nu. Efter att skickats runt lite så hade vi gratis natt mellan lördag och söndag :)


Hela gänget drog ner till Binions för deras 2 turra med 5000 dollar addat, 87 startande och 10 priser. Jag sa till Daniel före turran att jag trodde att det var hans tur nu, då han var den enda som inte cashat något under resan. 

Själv flyter turran på och jag ligger runt avg mest hela tiden, när det börjar närma sig pengarna är det mycket riktigt jag och Daniel kvar av våra grabbar. 12 kvar så vill de på Daniels bord förhandla till sig 2 bubbelpriser, men en kille på mitt bord säger nej. Givetvis så åker jag på 12 plats och blir utan pengar. Bubblan betalar insatsen tillbaka och Daniel åker på en smäll med AK mot A7, 7 på turn och får bubbelplatsen. Molle, jag och Daniel njuter av Down Town en lite stund innan vi åker upp till vårt hotell.


Kollar till pokerrummet och Sjöö är kvar i 7 turran där, vi bestämmer oss för att äta lite och sen kolla till Sjöö efter det. Hittar Nizze på Paw Goo bordet och hans bordgranne har just får Straight Flush, vilket tydligen ger NIzze 50 dollar oxå :) Tar en burgare och innan vi hinner äta färdigt kommer Sjöö lufsande, sista pengaplatsen för honom i alla fall :)


NIzze, jag och Sjöö bestämmer oss för att spela 11 turran och jag springer på bra i början, Sjöö åker tidigt för en gångs skull och Lepoks färger hänger efter en brutal hand på Nizze. Jag har AK och möter AK och hamnar allin mot enda stacken som har mer än mej. Fyra hjärter ger honom nötfärgen och jag är ute.


Går bort till Texas mot dealerbordet för att spela lite. Nizze och Sjöö kommer efter en stund, Nizze lyckas hitta sista pengaplatsen och det är bara 3 turror som ingen av oss kommit i pengarna :)


Daniel, Molle, Ståhl och Klacken ska till Grand Canyon på söndagsmorgonen så Daneil ska "Låna" min säng över natten då de åker 05.30 med helikoptern. Jag ska sova hos Nizze, och säger till honom att jag bara ska spela bort min hundring först eller så spelar jag tills de andra åkt och går upp på mitt rum. Timmarna går och mina 100 dollar växer till 500 och jag bestämmer mej för att göra en paus. Växlar ut och spelar lite maskiner istället. losar 50 dollar. Går tillbaka till dealerbordet, men de har stängt det. Spelar Paw goo istället, men tycker det är för segt. Växlar ut 20 dollar plus och går till en maskin igen. Efter en kvart kommer en dealer och säger att de öppnat bordet med texas för min skull :)


Går tillbaka och växlar in 150 dollar, markerhögen pendlar mellan 25-170 dollar beroende på vilken dealer som är där, EM heter dealern som minskar min stack hela tiden och jag beklagar mej lite när hon kommer tillbaka efter att jag hämtat upp från 25 till 160. Efter 2 händer floppar hon då fyrtal till mej och jag får in över 250 dollar på en hand :) Texas mot dealer är mitt spel och jag klagar inte mer över EM som ger mej både färger och kåkar efter det .


Min favorit servitris kommer förbi och turar ett par gånger och det är tur att man är både fet, ful, fattig och förlovad. Nåja fattig och fattig, 08.30 lokal tid ger jag upp. växlar åter igen ut 500 dollar och går till rummet för att sova lite.


Sammanlagt drog jag in 1000 dollar på satsade 250 :) Sov i 1,5 timme sen var Molle tillbaka från Grand Canyon, mycket belåten. Nu har han dragit till poolen och jag ska dra efter. 


Inte mycket kvar på resan nu, men dagen är oplanerad, gissar på lite poker och texas mot dealer, ev lite shopping till mina älskade där hemma :)


Dags att plaska lite BYE BYE/ason

 
 
Johanna

Johanna

30 september 2012 20:18

Jätte fin blogg! Titta gjärna in på min blogg och skriv gjärna en kommentar eller flera :) Ju mer du kommenterar ju större chans har du att få en betydelsefull länkning :)
http://johl.bloggplatsen.se/
Kram!

http://johl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards