Alla inlägg den 26 februari 2012

Av anders andersson - 26 februari 2012 00:05

Senaste tidens sängliggande har rört om tankar om allt och alla, mest har det dock handlat om pokern och dess framtid.


Under söndagen kommer Svenska Pokerförbundet välja ny styrelse och jag finns med på ett av förslagen tillsammans med Mauritz Altikardes, Rickard Pettersson, Jens Jadbäck, Shahin Baharan, Andreas Roseborg och Lina Olofsson.


Vad tror jag då att jag kan bidra med? Min största fördel är min föreningsbakgrund och kunskap, har nog innehaft alla styrelseuppdrag som finns och bildat ett antal nya föreningar från scratch. Jag tror jag kan vara den som sköter medlemsregistret och ser till att styrelsen inte trampar utanför våra befogenheter. Givetvis kommer jag hjälpa till med andra saker som vi beslutar om. En rejäl titt på stadgarna för att se vad som kan läggas på förslag till ändringar inför årsmötet 2013 tillsammans med en styrgrupp är något som jag skulle tycka är meningsfullt.


Att sitta i förbundstyrelsen är ingen lätt sak och det blåser friskt på "toppen", men mina 2 år förut har dock inte skrämt mej helt. Jag är beredd att ta den post som begärs av mej om "rätt" medspelare är med och spelar.


Hade gärna sett en styrelse på 9 personer och då plockat med några fler från gräsrötterna. Nåja de som kommer på mötet (och det hoppas jag är många) får slå sina kloka huvuden ihop och välja den styrelse de tror på.


Efter mötet ser vi framåt och kan jag bidraga med något så gör jag det oavsett om jag blir vald eller inte. Tyvärr förhindras jag att delta på mötet pga min avsaknad av höftled och kula just nu och kommer invänta rapport från mötet via min telefon.


Helt utan poker blir jag dock inte då jag tänkte försöka delta i klubbens sittning. Några snälla underbara medlemmar hämtar upp mej och min rullstol kl 10.00 och sen förbereder vi tillställningen.


Så ni som deltar i morgon på årsmötet: Lycka till 


/ason



Ovido - Quiz & Flashcards