Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Första pokerresan i år m.m.

Av anders andersson - 2 februari 2015 22:33

Poker

Snart ska jag/vi ut på årets första pokerresa, Resan går till Malta och vi är 8 stycken från klubbarna Lepok och Dekapo som åker. På Malta spelas en WPT turnering som vi ska delta i.Towa hänger med för att koppla av och heja fram mej (hoppas jag).

 


Pokeråret började annars bra med en vinst i kvalet till Malta där jag tog 1 av 4 platser.

Klubbens första poängturnering för året glädjer mej nog ännu mer trots att jag kom 9a och blev utan pengar. Glädjen var en fars glädje när Minstingen tog sin första turneringsseger. Sebastian var omutlig på slutet och utdragningarna var brutala, en riktig Miniflytason.

Varnat för hans framfart vid pokerborden, han har dock bägge fötterna på jorden och är måttligt intresserad av poker.


Mindre roligt är att jag hoppade av valberedningen för pokerförbundet. Viss besvikelse och säkert några missuppfattningar gjorde att jag kände att jag inte orkade med uppdraget. Valberedningen skulle bestå av 3 stycken, men jag var fortfarande själv när jag bestämde att det fick räcka. Hade en styrelse på 5 personer klar, men beslutet att sälja ut SM en dryg månad före årsmötet fick några att tveka. Hårda ord och annat kastades fram och tillbaka. Jag ångrar en del och har bett om ursäkt för det till vissa. Årsmötet är den 28/2 och då vet vi om de kandidater som jag skickat in kommer att väljas eller ens föreslås. Själv kan jag inte närvara denna dag.


Figge


30 januari förra året så somnade en av min bästa vänner in, Figge hade jag både innebandyn och pokern ihop med och årsdagen för hans bortgång var jobbig. Mest saknar jag våra promenader Lesjö runt där vi dyftade poker, innebandy, tjejer och vardagslivet m.m Jag har många vänner men få som kommit mej så nära som Figge.

 

Innebandy

På tal om innebandyn så rullar segertåget på för våra herrar och seriesegern är nära nu, damlaget vinner hemma och förlorar borta och har fortfarande chans på kval, U-laget har fått upp ångan och ser ut att komma 3a i sin serie. Flickorna i 11 årslaget kämpar på och alla kommer till varje träning och match om de inte är sjuka. Dessutom har vi lilla pojklaget som nästa år förväntas spela i seriespel. Föreningen tappade tyvärr vår bästa spelare till Hagfors innan "fönstret" stängde, men vi får önska PG lycka till i div 1.


Robin

Äntligen ska äldste grabben iväg på operation, förhoppningsvis den sista. 11/2 är det planerat och nu får det vara slut på misslyckanden i sjukvården för vår familj. Linköping är sjukhuset om ni har vägarna förbi.


50 i år

I år är året det är meningen att jag ska fylla 50. I oktober förra året så bestämde jag mej för att försöka överleva min 50-årsdag. Vägde som mest då 125,8 kg och flåset var allt annat än bra. Målet i min kamp mot övervikten är att nå under 100 innan födelsedagen. Vad är slagna och det första går ut vid påsk. Då ska jag vara under 110,4. Hittills har det gått bra, även om jag gjord lite snedsteg här och där. Nuvarande vikt är 112,9 och jag delar upp resan i delmål. nästa mål är 111,1 som jag hoppas nå innan februaris utgång.

                                    

Oktober 2014                                  Januari 2015


Samtidigt kämpar jag på med mina krämpor, bröstet och vänster sida är värre än höften just nu. Oftare och oftare kommer värken i bröstet och vänster ansiktshalva och arm domnar bort. Får ingen rätsida på det och ska snart på utredning med vårdcentralen för att kolla upp min hälsa närmare. Försöker dock inte visa så mycket utåt, det finns de som har det värre. Gördeln på bilden är för att tränga tillbaka magbråcket som jag har .


Om jag orkar och tekniken är med oss på Malta så kommer jag att blogga om våra framgångar där. Redan nu ger jag mina kamrater en lyckospark i baken. GL Ari, Jörgen, Charlotte, Stefan, Henk och Nizze


Karlstad i morgon och göra några timmar på kontoret sen hem och packa inför resan. 

Kommentera gärna min blogg så jag vet att ni ser och läser. vore bra att få lite respons om tramset :)


Må gött där ute och krama varandra/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards