Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Många dar blir de.....

Av anders andersson - 9 februari 2012 20:30

Hela hösten gick jag och inväntade en operationstid och längtade efter att få operationerna gjorda. 30/1 gick den första operationen av stapeln, en infekterad höftprotes skulle tas ut. ca 3 timmar var uppsatt till operationen, men har fått höra att det nästan tog det dubbla. På något sätt hade protesen växt fast så farbror doktorn fick "såga" loss den.


En provisorisk höft sätts in som består av en slags fjäderpinne och cementkulor. Efteråt kan man gå hjälpligt, typ till toalett och kök. Den ska sitta i ca 1,5 - 2 månader. Under operationen lyckades jag spy oxå så det blev en sond i magen 1 dygn och lungröntgen. Den långa operationen och spyandet gjorde att jag inte kom upp på avdelningen förrän dag 2. Efter ca 2 månader ska jag få den riktiga protesen.


8-9 kvm har jag nu levt på sen den 31/1, när jag lades in sades att jag får åka hem efter odlingssvaren kommer. Minst 10 dagar sades det. Bor i ett "gult" rum, det innebär infektionsrum, så även om jag skulle ha kunnat så får jag inte lämna rummet. Läkaren sa i början på veckan att jag skulle vara hemma till helgen, men jag börjar tvivla. Det lilla rummet känns som det krymper varje dag och trisstesen är påtalig. 12 Wallanderfilmer, 2 boxar Macahan, Jaä inte bitter, ICE AGE och Ronny å Ragge har hunnits med.


Innebandyn rullar på hemma och i morgon fredag spelas seriefinalen mot Kristinehamn U, en pinne så är seriesegern klar. Missade matchen i Söndags mot Degerfors U oxå och känner mej som Ulf Samulesson i OS i Nagano 1998. När det roliga börjar får man inte vara med...Kom faktiskt tårar här med när jag insåg att deras löfte om att få komma hem till helgen kanske inte infrias.


Mest orolig är jag för hur det går där hemma, vill vara där som spindeln i nätet inte på ett sketet rum på ett sjukhus. Kanske märker dom att man inte behövs.... Hemska tanke.


Med så långa tråkiga dagar så funderar man mycket, hur kommer ekonomin drabbas av 6 månaders sjukskrivning?, Tar någon ansvar för U-laget eller lämnas de vind för våg? Har grabben å sambon rivit kåken?  Kan jag vara med å spela livepoker i klubben och vilka kommer hjälpa till med det jag gör där? Många frågor...


Svepof har dykt upp på agendan igen och årsmöte i faggorna, har varit total tystnad de senaste åren. Har ställt frågor både till förbundets hemsida och direkt till ordförandernas mail och aldrig fått några svar.


De 2 år jag gjorde i styrelsen var roliga och lärorika och vi gjorde en del bra grejer. MIn styrka i styrelsen var att jag kan föreningsliv vilket många absolut inte hade någon aning om. Suget att satsa på några nya år börja komma och nu när lillgrabben påstår sig flytta hemifrån till hösten så kanske det finns lite mer tid oxå.


Lagt ut lite krokar för att se om jag är intressant för Svepof eller om jag som före detta är diskvalifiserad. Tror att jag med min föreningskunskap kan tillföra en del även om jag aldrig blir förbundets ansikte utåt. Kan tänka mej att finnas till hjälp i någon undergrupp oxå, behöver inte nödvändigtvis vara förbundsstyrelsen. Som sagt man tänker en del när man får utrymme till det. Om man får fråga får man ta en funderare till 


Helgen närmar sig, får jag komma hem och heja fram A-laget till serieseger, gnabbas med grabben och kramas med sambon eller blir det en helg till på sjukhuset och grubblerier. Hur som helst så önskar jag IBF Lesjöfors herrar lycka till i morgon. GO LESJÖ GO


/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards