Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

en vecka kvar

Av anders andersson - 2 juli 2013 19:43

Nästa tisdag påbörjas resan hem, det är en blandad känsla i kroppen när man tänker på det. Man vill båda vara hemma med nära och kära (er andra oxå) och kvar här i den galnaste staden i Världen.


I går var vi uppe på RIO och spelade 235 dollars deepstack och vid första pausen hade jag tappat från att haft 19000 till 3800... Efter pausen fick jag en liten rush som började med AA med 2500 marker kvar och 3 st AK, en KK och JJ senare var jag uppe i 46000. 1493 startande var med och mina vänner Hissa och NIzze åkte mellan 500 och 600 plats. Nizze fick den otroliga synen från 10,4 off när han hade QQ...


Blindsen och ante steg fort och min saga skulle sluta lika olyckligt som mina vänners, med blinds på 1000-2000, ante 400 får jag AJ sutied på SB och har en höjning till 7500 emot. Jag ställer med drygt 35000 och han skruvar lite på sig innan han synar med 55 som sedan blir en kåk. runt 300 plats blev det, 171 fick pris. Vinst i den potten och en pengaplats hade varit inom räckhåll. Vi sa alla att vi skulle spela 235 senare i vecka och ta en ny chans på de ca 55000 dollarna i förstapris.


Nu är det tisdag och klockan är snart 11.00 och då stratar en 65 dollars turnering på hotellet, dax att en Lepokare vinner den igen, Deal or no deal ;)


/ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards