Direktlänk till inlägg 4 juli 2013

Bountyday

Av anders andersson - 4 juli 2013 09:02

Onsdag är det bountyturror som gäller på Stratosphere och vi spelade 2 av dom.


I första så tog sig Ari till finalbordet som chipleader, men när man kommer så långt så är det mera ett lotteri än poker. Dock så bubblade han och fick sina pengar tillbaka.


Vi åt middag på mexikanska resturangen och sen efter liten Sviten Special på mitt rum så spelade vi andra bountyturran. Jag spelade nog min sämsta poker och satsade på att köpa in igen. Sagt och gjort så köpte jag in och sen började rushen, floppade set, stegar och turnade kåkar och rivrade färger om vartannat. 20 dollar för varje man slog ut och när vi var 2 bord kvar var jag chipleader och slagit ut 8 stycken. Ari åkte tidigt , men Nizze hängde kvar och lyckades slå ut en. Tappar en del med lite otur och en del dåligt spel. Är riktigt short när vi kommer till finalbordet, men har lyckats slå ut en till och vi är bara 9 när finalbordet börjar. Alla är då i pengarna. Få 10000 kvar på knappen när blindesen är 10000-20000 och beslutar mej att vänta in i det längsta för att gå Allin. 4-5 st allin klarar sig på det varvet jag har på mej, men en tjej förlorar till slut och jag når 8e plats och får 152 dollar istället för 114. Åker på BB med Q8 mot 99.


Nizze och jag delar broderligt på pengarna, hans 20 dollar och mina 330. 2 dollar gick till dealerna.


3 cashar på 4 turror nu och nu behövs bara den stora cashen på Fredag uppe på Rio.


I morgon blir det nog bara morgonturran på hotellet sen ner mot Ceasars och käka lite på cheesecake factory


Nu ska jag köra lite slots, det har blivit 4 juli här, men det märks inte så mycket än.


/Ason

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards