Alla inlägg den 26 juni 2013

Av anders andersson - 26 juni 2013 23:06

Äntligen kom våra väskor fram, 06.00 i morse kom NIzze upp till rummet med den och Jari hade oxå fått sin.


Gårdagens blogg var lite rumphuggen då batteriet tog slut på datorn och USA-kontakten låg i väskan...


Sammanfattningen av de dagar som flytigt på hittillls:2 försvunna väskor, 2 mornar vid poolen, 1 promenad på strippen, buffé, Åktur med Limosin från flygplatsen. 2 hittade väskor. Pokermässigt: Jag spelat 4 turror utan att cashat, cashgame + 109 dollar. Ari 2 finalbord av 2 möjliga, dock ingen i pengarna. Jari 1 turra deal 2 kvar :) Nizze 1 i pengarna av 3 turror. Nu spelar de andra 3 cashgame innan vi ska upp till RIO och regga mej och Ari till Event 49 som startar i morgon.


Nizze och jag kollade våra playerscard igår och märkte att vi hade gratisnätter att ta ut, så vi gick och kollade upp detta. visar sig att av de dryga 840 dollar som jag betalt får jag tillbaka 570 dollar :) Fick oxå promotionchips på 75 dollar som var tvungen att omsättas, vann 50 dollar på dom. Med de 50 dollar som vi fick av BA för våra väskor så har det ramlat in 670 dollar i knät på Ason ;) 


Texas mot dealer ligger jag dock nu minus med 120 dollar, 40 dollar plus på maskinerna efter en 100 dollar vinst igår.


I morgon går vi in i event 49 och hoppas kunna skriva mer om detta i morgon eller på fredag.


Kram på er hemma i Sverige, nu ska jag välja å vraka mellan alla mina kläder vad jag ska ha på mej :)


/ason

Av anders andersson - 26 juni 2013 08:21

Efter många om och men är vi framme i Las Vegas, 25 timmar efter avresa från Lesjö äntrade jag vårt rum. 10 minuter senare satt jag vid ett pokerbord. den turran är inget att skriva hem om...


På Arlanda stod Nizze och väntade på oss. En positiv överraskning för de andra som inte visste att han skulle med. Nizze och jag delar rum i Vegas då jag hade en säng ledig. Mellanlanda i London och världens kösystem för att byta plan....Först hade vi inga platser, men till slut fick vi åka med. Dock var det så fullt på planet att 17 väskor lämnades kvar i London, däribland min och Jaris.


Nära 3 timmar på flygplatsen i Vegas innan vi fick 50 dollar som "ursäkt" och besked att Väskorna skulle dyka upp runt Kl 23-24 nästa dag....Suck. 50 dollar plus dock.


Pokern gick sämre, men satte mej och spelade lite mot dealer och fick fyrtal i Knektar direkt. Cashade ut 80 dollar i vinst där. Så dagen slutade med 65 dollar i vinst totalt.


Tisdagen började med ensam frukost på en sandwishbar, skink och ostomelett innan vi drog till poolen vid 09.00, 11.00 spelade vi alla en turra där de andra hittade finalbordet, Ari 8 utan pengar, Nizze 5a 154 dollar och Jari dealade 2 kvar och fick 466 dollar. 50% på Nizze gjorde att jag gick plus på turran med 10 dollar plus att jag spelade cash och plusade 109 dollar där efter en fyrtal i 2or m.m


Batteriet snart slut i datorn och jag rapporterar om flera framgångar i nästa blogg och om väskan kom fram någongång./ason

Ovido - Quiz & Flashcards