Alla inlägg den 24 juli 2012

Av anders andersson - 24 juli 2012 15:46

Måndagen började väl inte så bra, med helgens förlust i pokern (Jockepoker med gänget) i bakhuvudet. Sköterskan som ger mej antibiotikan kom och försökte ge mej medicinen, men Plattan i bröstet fungerar inte. En tur till Karlstad och sjukan då hon inte hade befogenheter att fixa den. MÅNDAG!!!!


Väl på sjukan gick jag till kirurgmottagningen och kom in nästan direkt (utan beställd tid), plattan fick hon igång åt ett håll. Dock kan man inte ta blodprov ur den.... Får se om det blir nått ingrepp eller så, kärlkirurgen skall kontaktas.


Efter det chansade jag att besöka min läkare som jag hade inbokat besök under tisdagen. Efter 10 minuter låg jag på britsen. Såret såg bra ut, värderna var lägre än på hela våren, behövde inte åka till Karlstad under tisdagen. Sjukgymnast bokad 6/8 oxå i Filipstad.


På vägen hem ska vi möta upp morbror Sören som skulle skriva på nått papper som moder hade med sig. Sören är vid Karlhyttan och springer, där även Sebben tränar fotboll. KOllar lite på träningen och under tiden vi är där ringer telefonen och en nära släkting har troligtvis en lägenhet att hyra ut, han skulle bara kolla upp med bostadsrättföreningen och lite andra saker. 


När jag nästan är hemma ringer Anton och vill betala biljetterna till ManU-Barca som jag lagt ut för. GÖTT !!! efter helgen var plånboken nästan tom. Dessutom lämnade han 25:- extra ;) PLUS!! 


Glad som en unge kvarglömd i en godisaffär över natten, Måndagen hade börjat vändningen. Jag ser ljuset i tunneln.


Klockan ringde halv 9 på tisdagen, slog av klockan och vid 9 så frågade Towa om jag inte skulle gå upp snart. Mor och Far hämtade upp mej 9.15, så det var bara att masa sig upp. Besök på FK för att bedöma min arbetsförmåga. 

Man har hört ena skräckhistorian efter den andra. 3 minuter innan uppningsdaxs var jag vid dörren. 


När vi satte oss ner, sa han att han fått in om förlängning av min sjukskrivning från min läkare. Läkarn sa att han skulle förlänga så att jag kan ha antibiotikan sjuktiden ut. Förvånad när den är förlängd till 30/9. Hm Vegasresan börjar ju 16/9, så jag berättade att jag trodde han skulle förlänga till 14e och har en semester inplanerad. Då sa han "du vet väl att du kan ha semester och sjukskrivning samtidigt, då får du in lite mer i kassan oxå". Jag sa att jag bokat en utlandsresa och blev då informerad om att då skickar han bara en blankett där jag får ansöka om att ha semester och sjukskrivning för utlandsresa och det skulle inte vara några problem....


Flytason är tillbaka, möt mej på pokerborden nu får ni se :) Känner mej het!!!!


PLÖTSLIGT VÄNDER DET :)


Må gött därute, i morgon är det onsdag och besök hos Magnus Fagrell. Då kommer första vinsten i Chicago oxå.


/Ason

Ovido - Quiz & Flashcards