Alla inlägg den 2 juli 2014

Av anders andersson - 2 juli 2014 00:48

Resan från Arlanda gick 07.30 på måndagen.  Ett stopp i Zürich på 4 timmar fördrevs med lite Open China, där vi spelade om 25 cent poängen. Flytason ägde spelet och stannade på 163 p vilket kändes som en bra start på resan. Flygresan från Zürich var  över 11 timmar lång och jag å Nizze spelade sviten 1/3 av resan och jag backade 2,75 dollar. 4 filmer hann jag se innan vi äntligen var framme i Las Vegas.  Limo upp till Stratosphere där vi ska bo i 20 nätter.  Uppgraderade rummet och fick fri wifi på rummet vilket annars kostar 11,99 per dygn. Fixade med spelkortet och fick reda på att jag hade 3 fria nätter att ta ut och får dessutom 3 nya nätter efter den 14e. Till detta 50 dollar x 2 under samma period. 1 timme efter vi anlänt så satt jag vi pokerbordet och lirade en pokerturra, de övriga avstod pga trötthet. 47 startande och jag spelade stabilt och kom på 7e och sista pengaplatsen. Turran kostade 70 dollar och jag vann 92 dollar vilket ger 22 plus :). Spelade lite maskiner in pauserna och hamnde plus med 7 dollar där med.


Tisdagen började med att vi gick och köpte vatten (24 flaskor) och sen åt vi brunchbuffe på hotellet. Om ni bara visste vilken buffe dom har. Mumma!. Efter buffen drog vi till poolen som ligger på 8e våningen utomhus. Lite mer Open China och jag ökade mina 163 p till 220. Ett dopp i poolen och sen mot dagens första turnering. 70 dollars turra som vi alla 4 spelar.  Går som tåget första timmen och spelar stabilt, andra timmen är jag kortkall till sista handen då jag hittade KK och slog ut 2 spelare. 28 spelare kom till start, Eero fick lämna först av oss på 20e plats, FredN blev runt 15 plats och jag å Nizze nådde finalbordet. 5 Priser delades ut, Nizze hamnade i en 3 vägs all-in med AK mot QQ och JJ. Tyvärr träffade han inget och blev 8a. Än en gång kändes spelet stabilt och jag låg topp 5 hela turran, med 3 kvar så gjordes en deal och vi fick 340 dollar var. Gillar inte att göra dealer men ibland känner jag att det blir nödvändigt. Eftersom vi gjort en uppgörelse i resesällskapet där den som kommer i pengarna tar 50% och de andra delar på resten (om vi spelar samma turnering) så fick de andra 55 dollar var av vinsten :). Nizze å jag har sen en deal där vi delar lika så vi fick 110 var. Mitt pokerspel känns bra och jag hoppas det håller i sig till kvalet som vi spelar på torsdag och ev fredag. Själva pokerspelandet ligger jag nu 292 dollar plus, innan jag delat med mej till mina vänner.  De andra spelar Sviten i rummet bredvid och vi inväntar nu turneringen vid 19.00 Nya framgångar då? Behöver jag tillägga att jag i pausen plussade på min maskinvinst till 15 dollar? Livet leker just nu, bara kroppen som kunde kännas bättre.


Må gött vänner / ason

Ovido - Quiz & Flashcards