Alla inlägg den 23 juli 2014

Av anders andersson - 23 juli 2014 11:19

Sista dygnen gick väldigt fort, på fredag så spelade vi den stora turran på Stratosphere och ingen av oss hade någon vidare framgång. Jag sov lite på eftermiddagen medans de andra spelade kort i rummet bredvid. Fredagskvällen avnjöts på Top of the World och en 4:a rätters middag. Fredrik och Eero bjöd på maten som tack för att vi tagit hand om deras vilsna själar i denna stora stad.


Lördagen så åt jag och Nizze buffén innan avfärd till Binions och deras 140 dollars turrra. Gjorde en kortvaktare åt Robin nere på Freemont Street. Turneringen gick bra för mej men jag nådde inte ända fram, 14:e plats och det var 11:a priser. Efter turneringen åkte vi upp till Stratosphere, efter många om och men så spelade vi alla 23 turran för att få tiden att gå. Jag åkte strax efter pausen och Nizze strax där på. Eero klarade lite längre, men missade finalbordet. Den enda som lyckades var Fredrik som kom in på sista pengaplatsen och kammade hem ca 125 dollar (har inte riktigt koll)

Resten av natten spelade vi på olika maskiner, Texas mot dealer och roulett. Jag blev barskrapad, men bättre gick det för Nizze som gick 800 dollar plus på en maskin. Riktigt kul NIzze!.


Avresa till flygplatsen vid 03.30 och flyget lyfte 05.50 Satte mej på planet och somnade innan start, vaknade och såg vi flög ovanligt lågt, Nizze sa att vi var på väg att landa :) 5 timmar flyg lätt avklarat.

I New York var vi ca 4 timmar innan det var dax att åka hemmåt, flyget blev dock 1 timme sent pga trasig stol i cockpiten. Sov ca 3 timmar tittade på 3 filmer och åt 2 gånger sen var vi framme i Stockholm. Även denna resa gick smidigt och sen körde Eero hem oss med säker hand. Towa hämtade upp mej i Hällefors och väl hemma så började jag packa upp. Var inte det minsta trött. Efter dryga halvtimme så dök Robin upp hemma efter en tids sjukhusvistelse. Innan kvällen var till ända hade vi haft besök av Linda,Viktor, Mamma, Roger, Thomas, Jessica och Ida. Pratade med Sebastian på telefon och första dagen på intensivkursen för körkort hade gått bra.

Lite UNO med Towa och Robin på kvällen klarade jag av halvsovande med en given vinst så klart. Sov 12 timmar innan det var dax för vardagen här hemma. Bad i Djuprämmen, med Hasse, mamma, Jonny med familj, Linda med familj och Jessica och Ida. Towa drog till Rullbo för lite avkopplande semseter :)


Om ett år åker jag nog TILL vEGAS igen, vilka ska med?


/ason

Ovido - Quiz & Flashcards