Alla inlägg den 3 juli 2014

Av anders andersson - 3 juli 2014 13:26

Glad i hågen efter pokerspelet hittills så gick jag ner till 19 turran på tisdagen. Hamnar bredvid FredN och Nizze och plockar upp KK i första handen, hamnar allin mot Nizze som vänder upp AA, tvingas använda min addon men hämtar mej aldrig från den smällen. Turran i övrigt är väl inget att skriva hem om. Jo förresten Eero gick å vann skiten efter en deal med 4 andra och det gav 300 för oss att dela på 


Onsdagen som följde vill jag inte minnas pokermässigt, först åt vi givetvis brunsh och sen upp till poolen, där spelades Open China som jag för en gångs skull förlorade och tappade över 70 poäng. Dock fortfarande plus där.

Onsdag är bountydag på pokern i Stratosphere, jag fick bra kort men träffade nada. Tiltar lite och åker ur turran, dock så kan man här köpa in sig igen, vilket jag min dumme fan gjorde. Ingen bättre lycka denna gång utan en relativt snabb sorti. Sitter vid en spelmaskin och spelar när en tjej i 25 årsåldern kommer fram och frågar om hon får låna telefonen, då jag inte vill att nån ska ringa i USA på min telefon så säger jag att jag ingen har.Då frågar hon om jag har några pengar för hon har inte tilll bussen hem. Då jag bara har hundringar på mej så blir det inget med det heller. Nu undra hon om jag är ensam, nja säger jag vi reser 4 st kompisar, nästa fråga är om min fru är med. Ljuger och säger att jag har en fru men hon är i Sverige (vet inte vad flickvän heter på engelska och vill inte krångla till det) För 20 dollar erbjuder hon säg att göra det lite skönt för mej, men jag säger att min"fru" skulle nog inte gilla det. Tjejen säger att hon inte ska göra nått jag inte vill. Erbjuder sig att strippa. Avböjer detta mdc.  Tycker syn om henne som måste gå till en fet, ful gubbe, kanske såg hon dåligt eller så berodde det på att hon var hög som ett höghus.Nizze har sett det hela och när jag berättar för de andra så svär en av dom över att inte han fått erbjudandet och vi skrattar gott åt detta.I turran så kämpar sig Nizze till ett bubbelpris på 60 dollar (lämnar 5 i dricks till vår favorit bland dealers på Stratosphere). FredN kommer på 4e plats och får 147 dollar, varav 20 är för en som han slog ut. Nizze och jag skulle dela på hans vinst, men bestämde oss för att spela texas mot dealer. Nizze sa att jag ska spela och han titta på. Vi vinner alla händer utom 2  och växlar ut 170 dollar:)


Vi åker upp i tornet och kollar på galningarna som åker alla attraktioner där, för att sen gå och äta mat på en 50-tals resturang (ROXY). Beställer en hamburgare som var ok inte mer. Vi ska spela 19 turran och det går lika illa i denna, får inga kort och när jag väl får det så är jag näst bäst. Kortkall efter första pausen och åker först av lepokarna igen. Eero når finalbordet, men missar pengarna. Slog dock ut 2 och fick tillbaka 40 dollar.


För mej så var poker nattsvart denna dag, men jag kastar mej in i en tredje turra för dagen. Börjar bra och har en liten mini rush. Slår efter ett tag ut 2 stycken och får 40 dollar för det. Turran kostar 90 dollar och jag är jämt upp i turran när jag får 4-tal i 4:or vilket i 11 turrorna ger 50 dollar. Chipleader på bordet när jag får byta bord och jag åker snabbhissen till shortstack.... En stor mörkhyad man spelar nästa kläderna av mej innan jag repar mod och sätter emot. Dubblar några gånger och ligger 8 när vi når finalbordet, 4 priser. Lyckas klänga mej fast i turran och plötsligt är vi 5 kvar, jag har dock bara 13000 och blindsen är 2000-4000. Lyckar dubbla och när de 2 andra shorttstackarna är allin efter varandra ser jag ett hopp. De klarar sig dock . Inget bubbelpris görs upp då jag har knappt 3 bb. Jobbar på och får AK som jag ställer med, en dam går oxå all in med mycket mer , men får syn av chiptvåan. Jag och damen har AK och Killen har QJ, Q kommer och vi åker båda ut. Går jämt upp denna turra men har idag satsat 360 dollar på pokern och fått tillbaka 192. Dricksade 10 dollar till dealern som gav mej 4-tal och gjorde så jag slog ut 2 st. så jag hade 80 dollar kvar i 5 dollars marker. Efter turran går jag mot rummet, men spelgalen som man är får jag för mej att spela roulette för dessa, han frågar om jag vill växla in till 1 dollarsmarker för att spela , men jag avböjer och spelar 5 dollar på mina nummer. Nu börjar jag förstå att den svarta onsdagen är över. Jag träffar nummer 8 av 12 gånger och växlar ut 900 dollar :)


När jag går mot hissen ser jag min favvoservitris och vi samspråkar lite och hon visar bilder på sin dotter. Kul att hon känner igen mej varje år :) Nu i sängen bloggar jag lite och skrev till gumman på FB, Torsdagen kommer att ägnas till kval till mainevent så håll tummarna nu, framförallt ni som köpt andelar. Kommer troligen låta Nizze kvala ett kval åt mej då han är mycket bättre kvalspelare än jag.

Nu ska jag sova lite då klockan närmar sig 6 på torsdagsmorgonen. NATTI

Ovido - Quiz & Flashcards