Alla inlägg den 11 juli 2014

Av anders andersson - 11 juli 2014 01:52

Innan jag åkte till Vegas hade jag två mål som jag ville uppfylla, det ena var att kvala in till mainevent på Rio och det andra vara att vinna en turnering som spelas utan deal. Förutom dessa mål så skulle jag givetvis spela så mycket poker som möjligt och ha kul.


Måndagen så åkte vi ner till Aria för att spela WPT. Väl där möttes vi av kaos utan dess like. Massor av folk ville spela den och man var tvungen att ha players card, så vi blev vidareskickade till en disk bredvid. Turneringen hade bara 44 bord och vi hamnade på vänteslista. Jag fick 21, Nizze 22, FredN 40 och Eero 43. Dröjde till nivå 3 innan jag och Nizze kom in i turran och nästa 1 timme till innan de andra två fick plats. Turneringen kostade 565 dollar vilket var i dyraste laget, men kul att spela. Klarade mej till nivå 12 och FredN lite längre bara 70 platser från pengarna.

Lite surt men bra spelat av FredN som åkte med AA mot 1010 som träffade 10 på turn.

Tisdagen hade jag inga framgångar och kommer inte ens ihåg dom.


Onsdagens 23-turneringen på Stratosphere lockade 21 spelare och var en bountyturnering. Kostnaden för inköp var 70 dollar och sen kunde du köpa in mer marker för 20 dollar till. För några dagar sen slog jag ut en rolig "gubbe" från Texas som jag tjötat mycket med. Med sig hade han en vännina som påminner om min mor. Texasgubben brukar varje turra säga till bordet att den som slår ut mej får 5 dollar av honom. Innan turneringen så mutade jag texasgubben med äppelpaj och hans vänninna med cheesepaj. Hamnade bredvid vänninnan vid första bordet och vi skojade och flörtade friskt (hon var nog inte fyllda 70 än) Började bra och tog många potter, efter 2 perioder slog jag ut första spelaren (som köpte in sig igen). På vårt bord satt oxå Scott från Skottland, en kille som just fyllt 21, men ser ut som max 15 år (gissa om han får visa leg hela tiden). Scott, hans pappa och jag har spelat roulette samtidigt och de är astrevliga, men man förstår inte mycket av det de säger. Tyvärr blir Scott nästa som ryker och jag får 20 dollar bounty på honom. Scott får 5 dollar av min bounty som han kan lägga på rouletten och jag hör senare att han träffat först 8 gånger pengarna och sen på nummer 35 gånger pengarna.Vänninan spelar inte många potter, men rätt pooter och hon och jag kommer till finalbordet som chipleader.


Mikael från Falköping kommer till vårt bord då och vi har en 10% deal på varandra. Slår ut samma kille som jag slog ut först en gång till och han får 5 dolalr som tröst till en öl. Scotts pappa är nästa som ryker efter en flopp med 2,10,10 och jag frågar om han träffat 2an. Han ställer och jag visar givetvis upp 10an och jag försöker ge honom 5 dollar till roulette, men han skrattar och avböjer :). 5 kvar så fixar vi ett bubbelpris och Mikael blir den som bubblar när han försöker bluffa vänninnan. I nästa paus kommer han förbi och säger att det var ett dumt move och det är bara att hålla med. Kvar i turneringen är nu Vänninnan, Texasgubben (som talar om för mej att han är från Texas och har sin pistol med sig, och att även hans vänninnan har sin i handväskan:) ) och en kille från Minnesota som jag pratat en del med i pausen om Sverige och utvandringen till USA.


Pajerna som vi åt verkar göra susen för Minnesotagrabben blir nästa som åker efter att jag gillrat en fälla som slog igen med kraft. 6e utslagningen jag gjorde och jag är nu gigantisk chipleader. Texasgubben säger att han nu gillar mej oavsett vad Mikal säger om mej, så jag har vunnit över honom på "min" sida och behöver inte kolla bakom min rygg när jag är ute och går längre (en turra igår så satt en annan spelare och målade måltavla på min rygg efter att jag slagit ut honom och han köpte in sig igen ). Texasgubben är nästa som åker och HU:en varar bara 3 händer då jag har ca 210000 och vänninnan 16000. Synar hennes allin med 9,6 och hon har AQ, floppar 9 och rivrar 9 och ett mål är uppfyllt. 394 dollar i första pris och 180 dollar i bounty. 


 

Övriga framgångar att rapportera om är att Fredrik cashade 3 turror i rad, dock bubblade han i morse. I samma turnering så blev Nizze 2:a och det var hans första riktiga cash under resan, vilket är ovanligt. Själv lyckades jag i cashgamet och cashade ut 390 från 150. Eero ramlar in nu och säger att han nyss plusade 148 dollar på cashgamet :)

Kul att alla vinner lite, det lättar upp stämningen. Något som oxå  lättar upp stämningen är de trevliga servitriserna som kommer fram vart än man spelar. speciellt två av dom ler vackert när de ser mej och idag fick jag till och med en kindpuss av Cathrine när jag gav henne dricks. Tur man är fet, ful, fattig och förlovad annars hande man trott de var ute efter mer än mina pengar.


Nu är jag nyduschad och vi förbereder oss för middag i tornet. Resturangen heter Top of the world och resturangen snurrar sakta så man kan se hela Vegas. Under sittningen kommer det mörknar och vi får då se Vegas lysas upp av alla blinkande lampor och skyltar. Förra året när vi var där så brann det bakom bergen och jag fick en om jag får säga det själv en fin bild av detta.

 

Efter maten så spelar jag nog 23 turran och hoppas på ännu en framgång. Kommentera gärna så jag ser att ni läser och följer vår resa.


Hört att värmen steker på i Sverige, här har vi svalka på 30 grader och mullet.


Må så gött ni kan/ason



Ovido - Quiz & Flashcards