Alla inlägg den 13 juli 2014

Av anders andersson - 13 juli 2014 20:04

Efter jag skrev sist har det hänt en del på spelfronten, Nizze har kommit igång ordentligt och cashat 3 av 4 turror.

Återkommer til detta senare.


En god och dyr middag uppe i tornet var som vanligt en häftig upplevelse, fyrrätters med två förrätter , en varmrätt och en desert, skjortknappen reste under middagen vilken bevisar att jag är fet och maten var god. Betalde min del med spelkortet (poäng jag spelat ihop) och tillsammans åt vi för över 500 dollar.


Efter tornbesöket fortsatte Eero, Fredrik och jag till pokerrummet för att spela 23 turran, startar bra och lyckar nå finalbordet. På finalbordet fanns det en megachipleader och när vi var 6 spelare kvar hade jag bara big blind . Lyckades vinna en pott och kämpa mej kvar. 5 kvar så var bara chipleadern över 20000 med blinds på 4000-8000. Fredrik Norgren allin på bubblan och hittar AA och vinner. Jag lyckas handen efter slå ut en och vi båda var i pengarna. Slår ut Fredrik och sen en till. Når HU i underläge 1/4. Spelar min bästa HU någonsin och förlorar bara en hand. Andra segern på resan ett faktum

 

 

Dagen efter kommer Nizze långt i en turra igen (andra plats dagen före) och delar på 4 personer. själv har jag en bedrövlig speldag och förlorar på allt. Lördagen beslutar vi att åka ner till Binions och spela deras 140 dollars turnering. Eero åker tidigt och jag åker innan andra pausen. Nizze och FredN ligger bra med och jag och Erro lämnar dom för att åka till Stratosphere och 19 turran. Jag dubblar direkt och sen flyter det på, är snabbt uppe i 60000. spelar stabilt och folk åker ut till höger å vänster. 58 spelare och 8 platser betalda. når finalbordet som 5:a och vi beslutar om bubbelpris till 10:an och 9:an. Hör att Nizze nått finalbordet på Binions. Efter att småstackarna dubblat flera gånger (en hade 4000 kvar med blinds på 4000-8000 med 9 kvar och slutade 4a) så börjar folk åka ur. Själv slutar jag 5:a och hör senare att Nizze gör det samma. Jag får 225 dollar för min plats han 845 :)

 

Spelar lite texas mot dealer och både jag och Eero plusar. Nizze och FredN dyker upp från Binions och jag växlar ut 335 från min hundring. Nizze och jag stoppar in 80 dollar i John Wayne maskinen och det börjar plinga å låta.  vi plockar ut 260 dollar (plus på 180 dollar)Jag slänger 35dollar på roulette och4 nummer irad och går därifrån med 300 dollar. En god kväll :) Hade på morgonen länsat mina sista dollar från mitt konto. Nu har jag lite att leva för :)

 

 

 


Över 1200 dollar ska räcka idag i allafall. Vandrat sptrippen upp genom hotellen från Mandala Bay till Venecia idag och därför ingen morgon turra. Vi börjar få pokerabstinens, en och enhalv timma till spel.


Clownfisken Nemo

/ason

Ovido - Quiz & Flashcards