Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

cashar i fel turror

Av anders andersson - 7 juli 2014 18:36

Var några dagar sen jag skrev i bloggen, detta beror på 2 saker. Mycke poker och när jag inte spelar så har jag sovit.

Dessutom är magin bortblåst på rouletten.


   


De senaste dagarna har vi varit uppe på Rio och försökt kvala in till main event i WSOP. I 2 av kvalen var jag riktigt nära att knipa en biljett till nästa kval. 42a när det var 32 platser och igår 34a när det var 26 platser. Övriga kval gav ingen lycka. 1060 kvalet som var det dyraste jag spelade så åkte jag redan efter ca 20 minuter efter att haft JJ och QQ två händer efter varandra. Båda gångerna mötte jag AA som höll. Ingen av de andra var riktigt nära någon av kvalen.

Nu är vi färdiga med Rio, om vi inte åker upp på slutet för att se på main om några svenskar är med.


På Stratosphere går pokern bättre, av 11 turneringar där så har jag cashat 6 gånger. Två av gångerna har jag splittat, även om jag är lite allergisk mot dealer. Lördagen gav en 5e plats, men bäst gick gårdagen då jag först spelade 19 turran och blev 3a och cashade in 259 dolllar, slog dock tyvärr ut FredN på finalbordet med en dålig syn som blev bra (slog ut en till då med rivrat A).

Turran slutade ca 23.30 och jag sa till Nizze att jag ska spela 23 turran oxå eftersom jag känner att jag spelar min livs poker just nu och är i zonen. Efter viss tvekan reggar sig Nizze och Eero hänger på honom. FredN hoppar den och spelar lite maskiner med Björn Gustavsson från Pokerskull som checkat in på vårt hotell. Vi träffar flera trevliga svenskar runt pokerborden, Lasse (som jag inte vet vart han kommer ifrån) och Mikael från Falköping som vi tjötar lite med. Vi hamnar 4 svenskar på samma bord och det flyter på bra för mej. Bygger lite stack och känner mej trygg med spelet. Eero åker ut kring 20 plats av 25, Mikael spinger in i AA med sina QQ och åker med ca 16 kvar. Nizze hankar sig kvar, men missar precis finalbordet. På finalbordet blir vi bara 9 då det åkt en på varje bord innan, 3 är shortstackade och jag är snabbt chipleader. En mörkhyad man med flätat skägg ställer allin eller höjer nästan varje hand så jag och en spelare till väntar bara på en bra hand för att trappa honom. 4 priser och med 5 spelare kvar så så hamnar den andre spelare och det flätade skägget i en hand med 4 spader på bordet. All in från flätade skäget som råbluffar in i den andres färg. Så gött å se den fällan slå igen. Nu var vi i pengarna och det är sällan några höjningar och vi ser många floppar. Jag och en till är chipstarka och efter många om och men så är vi HU, han har dubbelt så mycket marker som mej, men jag hämtar sakta in försprånget. En vacker dam kommer förbi och killen jag möter har hugg för kvällen. Hon vill att han ombokar sitt flyg och stannar kvar :). Efter 30 minuters HU frågar han om man får splitta och jag går med på det så han får springa efter tjejen. Vi delar på 828 dollar :)


Idag lockar WPT på Aria, lite för dyrt, men chansar med ett skott. 565 dollar 5 startdagar och överlever man dag 1 så är man i pengarna. Vi får nog med oss Björn G ner och jag hoppas kunna rapportera på facebook om våra framgångar. Var uppe i tornet och kollade lite på dårarna som vågar åka "bobben" på 109 våningen, inget jag rekomenderar för hjärtsvaga.

 


må så gött ni kan

från mannen med många namn/Evert, Everett, Ason, Flytason, Clown, Fisk, Nemo ,Anders


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anders andersson - 11 mars 2019 13:52


  Som vanligt händer det en del med och runt mej. De senaste 7 månaderna så har jag jobbat nere i Skåne/Blekinge hos IOGT-NTO som verksamhetsutvecklare. Jag har trivts med jobbet, men inte riktigt fått det sociala bredvid jobbet att fungera. Jag av...

Av anders andersson - 23 januari 2018 19:40

Efter ett mörkt 2017 så hade jag inga bra känslor in i det nya året.   Försökte isolera mej från allt och alla och tyckte mest synd om mej själv. Varför vet jag inte, jag har haft ett bra liv och fått uppleva mina drömmar. Fått 2 härliga ungar, b...

Av anders andersson - 29 december 2017 14:18

Blickar tillbaka på 2017 och ser mest mörker, visst har det hänt mycket bra saker men de överskuggas av allt tråkigt och sorgligt som hänt. Sen händer det ju rätt mycket runt mej även om jag själv är rätt lugn av mej.   Året innehöll 2 operatione...

Av anders andersson - 6 september 2017 23:17

Ligger i min lilla stuga och kollar på olika klipp på youtube. Fastnade på känslosamma låtar på olika talangtävlingar. Känner att mycket av de känslorna som jag tyckte borde kommit i somras nu släpper taget och tårar rinner och blandas med skratt o...

Av anders andersson - 2 juli 2017 10:56

Igår gjorde jag sista arbetspasset innan semestern. 5 veckor oplanerad semester var det länge sen jag hade. Oplanerad och oplanerad kan väl diskuteras. Hela familjen hemma över sommaren och jag är den enda som är ledig så jag får sköta markservicen n...

Ovido - Quiz & Flashcards