Alla inlägg den 7 juli 2011

ITM

Av anders andersson - 7 juli 2011 07:27

Dag 2 av event 56 tänkte jag rapportera löpande ifrån, dock var det trådlösa nätverket på plats inte med oss. Så lite sent kommer rapporten.


Nizze fick sitta på samma bord som chipleadern, 9 spelare per bord och han låg 5a på bordet. Raskt försvann spelare efter spelare av de 463 och jag försökte hålla reda på hur många bord som var kvar. Nizze och mitt teckenspråk behöver vi träna på eller bestämma tecken. Han lyckas alltid få bord långt in i salen. 366 spelare kvar ställer Nizze med QQ, chipleadern funderar länge men foldar. 


Jag viftar med händerna hur många till som ska ut och jag tror Nizze förstår mej. När det är 343 spelare kvar så börjar en lustig och långdragen procedur för att utse  bubblaren. Varje dealer ställer sig upp när given är färdig för att markera detta. När alla dealern stod upp och ingen åkt ut så började samma sak igen, på tredje försöket lyckades man tappa en spelare, dessa 3 givar tog runt 20 min.


Nu dröjde det inte länge förrän en mängd spelare åkte ut. På 18 minuter försvann 37 spelare. Vid pausen hade Nizze 15400 och nu bestämde vi att han skulle gå på alla A och K, fler folk ramlar ut och Nizze når nästa penganivå när han hittar KK och ställer. KK möte AQ och A träffar på turn och sagan är slut för denna gången. 3202 dollar i vinst, efter skatt 30% blev det över 22 dollar per andel. De flesta har satsat dom vidare till kvalet till main event. Övriga har chansen att satsa sina andelar i samma, 1% ger 1 andel. Vi tar emot aspiranter fram till 19.00 då vi spelar eventet på torsdagen.


Efter Nizze hämtat ut sin vinst träffar vi på Peter "Nalle" Hedlund och jag frågade om han kom ihåg mej, han fick en T-shirt med NYKTER för några år sen av mej. När jag säger det så rycker han isär skjortan och under har han T-shirten på sig. Han är hungrig och letar matsällskap, så vi hänger på till en indisk resturang. Det är kul att lyssna på Nallen när han kommer igång, vi har en trevlig stund och maten är mycket god. 


Eftersom jag inte spelat någon poker än så drog vi till Treasure Island och körde en sen buy in i deras 50 dollars turra. Vi får stå på kö och Nizze får plats först. Han dubblar med A8 mot AK då han träffar en kåk, jag får fortfarnade titta poker och får plats under level 4. 25 spelare var med och vi hanmade båda på finalbord, dock hade Nizzes stack krymt och min aldrig vuxet så vi var båda runt 2500 (4500 i start) Nizze slutar 9a och jag 6a så vi hamnar båda utanför pengarna.


Nöjda med dagen ligger vi nu i sängarna och inväntar John Blund, i morgon kvalar vi till MAIN EVENT (klockan är fortfarnade onsdag här),


GO NIZZE OCH EVERT GO

Ovido - Quiz & Flashcards