Alla inlägg den 9 juli 2011

Av anders andersson - 9 juli 2011 08:52

Idag var det tänkt att det var jag som skulle ta mej till Main Event, Nizze följde med till Rio för att serva mej. Bordet kändes bekvämt och ganska lungt spel, låg runt start de första perioderna. Jobbar upp mej till dryga 7000 och när första breaket kommer har jag 6700.


Efter paus är blindsen 200-400 med 50 i ante och jag blir kortkall. Ställer med A8 vs 33 och AK, bordet tvåparar och jag får en splitt. Peter "Nalle" Hedlund stegar in till mitt bord och ger en snabb axelmassage i hopp att ge mej tur. I nivå 7 får jag AQ och ställer in med dryga 4000, en kille som höjt innan synar med J9. Som en blixt från klar himmel så kommer J på turn och jag åker ut.....


Nizze och jag går och äter och jag beställer in köttfärslimpa medans Nizze tar revbensspjäll. Vi bestämmer oss för att dra tiill Sahara och spela en turra där.På väg från maten stötter vi på Glimne som just åkt ur Main med K-hög färg mot A hög färg. Vi mellanlandar på hotellet för att sedan gå mot Sahara. Väl där så börjar det regna och hotellet har slagit igen. Glider omkring i mina foppatoffler i jakt på en taxi i vätan. Mot nästa hotell och turra. När vi hittat en Taxi så är det stopp i trafiken, taxin vänder och kör rally på gatorna för att hitta en annan väg. Väl framme på treasure island så har turran hållt på i 20 minuter. Vi betalar in oss och det är 35 spelare idag. Jag får göra en rebuy men det känns ändå som jag är igång. Åker dock på flera hårda smällar bland annat med AQ mor QJ, vad är det med dessa AQ?


Åker ut i period 6 som 15 man. Nizze börjar då dubbla sin stack 2 gånger och leder helt plötsligt finalbordet, 3 kvar bestämmer de sig för att göra en deal, Nizze får mest och får titelera sig som turenringsvinnare :) 400 dollar -20 dollars dricks.


Under tiden Nizze skördar framgångar så sätter jag mej vid cash gamebordet med 150 dollar, spelet böljar upp och ner, som lägst har jag 65 dollar kvar. En jobbig KK betade jag upp med, givetvis ett A på flopp. Hittar dock flytet igen och sista varvet jag spelade kändes det som jag ägde bordet, Slutade med 261 dollar vilket blev 111 plus :) Äntligen en framgång för ason i Vegas. Som tur är har jag och Nizze 50% på varandra, han fick 55 dollar av mej och jag fick 190 av honom :)


I morgon (lördag) spelar Nizze main och jag ska försöka mej på deepstackturra.


Tummarna börjar hållas för Nizze nu. 


För er i Vegas ANDERS "EVERT" "ASON" ANDERSSON


Ovido - Quiz & Flashcards