Alla inlägg den 19 juli 2011

Av anders andersson - 19 juli 2011 09:17

Måndag morgon och mitt huvud kändes tungt..... Vi drog mot 11-turran på Stratosphere, ingen skön känsla i kroppen och turran slutar som de flesta de 4 sista dagarna, Nizze åker före mej och kommer fram och säger att nu är det slutspelat för ett tag. Jag är short så jag ställer med K5 och får 2 syn. En gammal "gubbe" som kallade mej clown när jag bustade honom för en vecka sen höjer ut den andra snubben efter turn och visar AK mot mina K5, har dock träffat 5an. Rivern är hjärter 9 och ger honom färg....


Rätt trötta på poker så tar vi bussen till Mandalay Bay för att vandra uppför stripen och kolla in alla husen. När vi kom in på Mandalay Bay så tittar vi till hur pokerrummet ser ut (dock inget spelsugna) Utanför pokerrummet står en person jag tycker jag känner igen, ser Sverigeflaggan på hans arm och då är jag säker på min sak. Killen som roat både mej och min sambo med sina pokerbloggar i en av pokertidningarna (toalettlektyr) . DÖDARN !. 


Vi träffades första gången på SM i Tallin och nu pratade vi om Main,våra pokerupplevelser och om Vegas. Han skulle åka till London idag och skulle troligtvis fördriva tiden med lite cashgame. På lite bättre humör vandrar vi genom Luxor, Excalibur, New York New York . Äter en grillad macka innan vi fortsätter genom MGM för att sen titta på M & M butiken och Cocacola affären. Gick igenom några ställen till när Nizze bjuder på Cheese Cake på Ceasar. Retar oss på alla som försöker ge oss lappar om nakna brudar så vi väljer att gå inomhus för det mesta. Bestämmer oss för att göra ett nytt försök på Stratosphere kl 19.00 med pokern.


Min nacke värker troligtvis för att vi går och spanar efter Volvobilar hela tiden. den som ser den först får en dollar av den andra. Jag suger verkligen på bilmärken och Nizze är 10 bilar upp... Letar upp massagestolen på Startosphere och tar 10 minuter välbehövlig massage. Vi får ca 1 timme att fördriva på pokermaskiner och vi plusar lite innan turran startar. Bestämmer mej för att spela i Färjestadströjan som hjälpt mej så många gånger förr. 87 deltagare och i första paus har jag lite plus och Nizze lite under. Nizze bord är lite vilda västern och jag hör dealern ropa seat open nr 13 hela tiden. Nizze slår tripplar och ligger bra med. Jag får AJ och en svenskhöjer, jag synar. Floppen AJ5, checkar min granne checkar och svensken höjer, jag ställer allin och grannen gör det samma, svensken lägger sig. min AJ mot AQ . mitt 2 par står :) Får byta bord och får JJ första handen, en höjer 1200, nästa ställer med 3300, jag synar, nästa ställer med 4800, första killen synar, jag oxå. Floppen kommer 2 10 J turn 9 och river 2. Vi checkar fram till river där jag ställer in 15000, första foldar. En killen allin har stege, den andra färg och jag rivrade in kåken :). Nu känns det kul att spela poker igen :)Mötet med Dödarn innan på dagen piggade upp mej. Både jag och Nizze ligger med när det är 25 spelare kvar. Ett par aggresiva engelsmän är med och en av dem är chipleader och höjer alla potter, så jag spelar få händer. Flyttas till Nizzes bord och vi närmar oss finalbordet. 10 priser. 12 kvar får jag AQ och ställer, får syn av 66, Q på flopp som håller. 11 kvar så görs det upp att bubblan får 65 dollar (inköp). Bubblan åker och vi är på finalbordet. Blindsen är 4000-8000 och chipleadern har ca 125000 och vill att vi alla delar på potten. Det är vanligt att det görs en deal i Vegas. Har bara spelat en turra hela vägen (den vann jag). Nizze och jag ligger bland de 3 sista och går med på dealen och vi får 403 dollar var :).


Glada som småpojkar traskar vi hem till hotellet, köper lite nuggets. I morgon blir det Binion´s igen och förhoppningvis fler framgångar, givetvis med Färjestadströjan på :) /ason

Ovido - Quiz & Flashcards