Alla inlägg den 8 juli 2011

Av anders andersson - 8 juli 2011 07:33

Glada ihågen drog vi mot Rio tidigt på torsdagen för att kvala till Main Event. Vid reggningen tog det tid då de fått för sig att stänga turran på 110 spelare (vi blev 739 till slut) Efter lång väntan fick vi våra platser, på samma bord dessutom. Vi gick runt lite innan turran och träffade på gentlemannen Dan Glimne som vi samspråkade med en stund. Norska stjänskottet Anette gick förbi och Glimne var snabbt uppe med kameran och vi önskade alla 3 henne lycka till då hon var på väg in för att spela dag 1A på main.


Kvalet till main startade 13.00 lokaltid och jag fick kanonkort första timmarna dock träffade jag inget, medan Nizze gick som tåget, vi startade på 6000 och han var snabbt uppe i det dubbla. Är allin med 2200 med AK vs KQ. Kändes gött att dubbla :) Dock fortsatte missade floppar och vid första pausen var jag nere i 1800 och Nizze hade 12700. Efter paus ställer jag på min BB och åker ut. ca 350e plats av 739.


Nizze är dock kvar och i andra pausen är han uppe i 15000, under nästa period händer inte mycket och Nizze har då 15000. Vid 120 kvar går han Allin med A8 vs 44, turn kommer A och river 8 :)


Nizze ligger i bottenskicktet på slutet och får jobba för att klamra sig kvar i turran, vid 79 kvar  ställer Nizze allin med QQ vs 89s, floppen kommer 4,6,7 i ruter, sen ruter J och saken var klar :)


Nizze dubblar och det känns skönt. Nu ramlar några ur och när 73 är kvar så började hand in hand läget, Efter 10 givar är det klart, Nizze spelar main evevt.


Andelarna från hemmaplan lever vidare :) Anders

Av anders andersson - 8 juli 2011 07:33

Glada ihågen drog vi mot Rio tidigt på torsdagen för att kvala till Main Event. Vid reggningen tog det tid då de fått för sig att stänga turran på 110 spelare (vi blev 739 till slut) Efter lång väntan fick vi våra platser, på samma bord dessutom. Vi gick runt lite innan turran och träffade på gentlemannen Dan Glimne som vi samspråkade med en stund. Norska stjänskottet Anette gick förbi och Glimne var snabbt uppe med kameran och vi önskade alla 3 henne lycka till då hon var på väg in för att spela dag 1A på main.


Kvalet till main startade 13.00 lokaltid och jag fick kanonkort första timmarna dock träffade jag inget, medan Nizze gick som tåget, vi startade på 6000 och han var snabbt uppe i det dubbla. Är allin med 2200 med AK vs KQ. Kändes gött att dubbla :) Dock fortsatte missade floppar och vid första pausen var jag nere i 1800 och Nizze hade 12700. Efter paus ställer jag på min BB och åker ut. ca 350e plats av 739.


Nizze är dock kvar och i andra pausen är han uppe i 15000, under nästa period händer inte mycket och Nizze har då 15000. Vid 120 kvar går han Allin med A8 vs 44, turn kommer A och river 8 :)


Nizze ligger i bottenskicktet på slutet och får jobba för att klamra sig kvar i turran, vid 79 kvar  ställer Nizze allin med QQ vs 89s, floppen kommer 4,6,7 i ruter, sen ruter J och saken var klar :)


Nizze dubblar och det känns skönt. Nu ramlar några ur och när 73 är kvar så började hand in hand läget, Efter 10 givar är det klart, Nizze spelar main evevt.


Andelarna från hemmaplan lever vidare :) Anders

Ovido - Quiz & Flashcards